Autoverzekering

Image
Reviewster
Image
Reviewster
Image
Reviewster
Image
Reviewster
Image
Reviewster

 9.2 gebaseerd op 637 beoordelingen

Auto verzekeren? Sluit een autoverzekering af die bij je past. Kies voor WA, WA-Extra of Allrisk en stel je autoverzekering samen zoals jij dat wilt.

  • 24/7 hulp bij schade, óók in het buitenland
  • Consumentenbond gaf een 8.6 (2022) voor de Autoverzekering Allrisk Royaal
  • Uitstekend schadeherstelnetwerk
Image
Autoverzekering afsluiten

Op deze pagina:

Wat klanten zeggen

Zeer vakkundig en zorgvuldig is de voorraam vervangen en de sensoren weer goed geplaatst.                                                                                  

 

J. Hoffard
16 december 2022 

Goed schade herstel bedrijf, waar ook autoruit schade wordt gerepareerd. Persoonlijke, vriendelijke bejegening.

 

G. Hageman
16 december 2022 

Gemiddelde klantbeoordeling

In 2022 gaven onze klanten ons schadeherstelnetwerk gemiddeld een

9.2

Hoe we dit berekenen? Lees meer

Kies de dekking die bij je past

Image
WA verzekering

Wettelijke Aansprakelijkheid (WA)

Meest gekozen bij auto's vanaf 15 jaar

Je bent wettelijk verplicht deze verzekering af te sluiten bij je auto. Met deze dekking ben je verzekerd voor schade die je aan anderen veroorzaakt met jouw auto. Niet alleen voor schade aan zaken maar ook voor schade aan personen. Schade aan jouw eigen auto is niet verzekerd.

Bekijk de WA-autoverzekering
Image
WA Extra

WA-Extra

Meest gekozen bij auto's van 5 t/m 15 jaar

Je kan jouw WA-verzekering uitbreiden met de WA-Extradekking. Met deze dekking verzeker je schade aan jouw auto door een aantal veelvoorkomende oorzaken. Je verzekert je auto onder andere tegen: 

  • diefstal en inbraak;
  • ruitschade;
  • brand;
  • weersomstandigheden zoals hagel, bliksem en overstroming.
Lees meer over WA-Extra
Image
Goedkope autoverzekering

Allrisk

Meest gekozen bij auto's t/m 7 jaar

Dit is de meest uitgebreide dekking die je kan kiezen. Naast de wettelijk verplichte dekking zijn bijna alle schades aan jouw auto verzekerd. Je kan bij ons kiezen uit drie varianten. De Allrisk Basis-, de Allrisk Compleet- en de Allrisk Royaaldekking. 

Lees meer over Allrisk

Vergelijk onze dekkingen

Vergelijk onze dekkingen en ontdek welke dekking het beste bij jouw wensen en auto past: WA, WA-Extra, Allrisk Basis, Allrisk Compleet en Allrisk Royaal. In onderstaand overzicht vind je meer informatie over welke schade verzekerd is bij welke dekking. De verschillen tussen deze varianten kan je vinden in de polisvoorwaarden.

WA
WA-Extra
Allrisk Basis
Allrisk Compleet
Allrisk Royaal

24/7 hulpverlening na een ongeval in Nederland en in het buitenland 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Letselschade en materiële schade aan anderen (bijvoorbeeld botbreuken) 

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Schade door brand, diefstal, inbraak, joyriding, storm en hagel 

  •  
  •  
  •  
  •  

Ruitschade 

  •  
  •  
  •  
  •  

Schade aan jouw eigen auto die je zelf veroorzaakt hebt 

  •  
  •  
  •  

Pechhulp Europa 

Tot € 125,- langs de weg

Tot € 125,- langs de weg

  •  

Pechhulp Nederland 

  •  

Lege-accuservice Nederland voor elektrische auto's 

  •  
  •  

Nieuwwaarderegeling (bij totaalverlies van jouw nieuwe auto, met een maximale cataloguswaarde van € 100.000,- inclusief btw) 

tot 24 maanden

tot 36 maanden

Aanschafwaarderegeling (bij totaalverlies van jouw 2e hands auto, met een maximale cataloguswaarde van € 100.000,- inclusief btw) 

tot 12 maanden (als auto bij aankoop nog geen vijf jaar oud is)

tot 24 maanden (als auto bij aankoop nog geen vijf jaar oud is)

Wanneer is schade niet gedekt?

In onder andere de volgende situaties geldt dat wij nooit schade vergoeden:

  • De schade is ontstaan door een gebeurtenis voor de ingangsdatum van de verzekering;
  • Bij het afsluiten van de verzekering of bij het melden van de schade heb je opzettelijk verkeerde informatie gegeven of je hebt belangrijke informatie achtergehouden;
  • Jij of een verzekerde wil niet meewerken bij de afhandeling van de schademelding, waardoor onze belangen worden geschaad;
  • Je hebt de premie niet betaald.

En wij vergoeden geen schade als deze is ontstaan:

  • met opzet van een verzekerde of veroorzaakt met jouw toestemming;
  • door een bestuurder die geen toestemming van je had om met de auto te rijden;
  • als de personenauto niet op jouw naam of op de naam van jouw inwonende partner stond en dit niet aan ons is doorgegeven;
  • terwijl je de personenauto anders gebruikt dan je bij de aanvraag hebt opgegeven (bijvoorbeeld wanneer je de personenauto gebruikt als taxi, voor verhuur of leasing, of om rijlessen te geven);
  • als de personenauto bedrijfsmatig wordt gebruikt;
  • terwijl de bestuurder niet bevoegd was om te rijden, bijvoorbeeld omdat de bestuurder geen geldig rijbewijs had of een rijontzegging had.

In de polisvoorwaarden kan je de volledige lijst met alle uitsluitingen terugvinden.

Extra zekerheid met een aanvullende dekkking

Bestuurder en inzittendenverzekering

Wanneer je een verkeersongeluk overkomt waaraan je zelf schuldig bent, kunt je letselschade in de regel op niemand verhalen. Je moet dus zelf je eigen onkosten vergoeden. Met de Bestuurder en inzittendenverzekering zijn jij, je passagiers en je eigendommen goed verzekerd.

Lees verder

Rechtsbijstandverzekering

Hiermee verzeker je jezelf en je gezin voor rechtsbijstand. Niet alleen voor verkeersongevallen, maar ook als er problemen zijn met de garage of dealer. 

Lees verder

Autoverzekering afsluiten? Dan is dit goed om te weten:

Voor- en nadelen

Lees verder

Aegon Schade Service

Lees verder

Documenten

Lees verder

Wat zijn de voordelen van de Autoverzekering?

  • Je kan rekenen op 24/7 hulpverlening bij schade, óók in het buitenland
    Kan je je auto niet meer gebruiken door een verkeersongeluk, brand of diefstal? Aegon Schade Service staat 24/7 voor jou klaar om je weer op weg te helpen. Onze klanten geven gemiddeld een 9,0 voor onze schadeservice!
  • Je hebt veel keuzemogelijkheden
    Je kan kiezen uit maar liefst 5 dekkingen: WA, WA-Extra en 3 Allriskdekkingen. Daarnaast kan je je aanvullend verzekeren met bepaalde modules. Zo heb je altijd de verzekering die het beste bij je past.
  • Aegon werkt uitsluitend met duurzame schadeherstellers
    Aegon heeft een eigen netwerk aan schadeherstelbedrijven met de keurmerken GroenGedaan! of Stichting Erkend Duurzaam. Deze bedrijven repareren, herstellen en voeren onderhoud uit op een milieuvriendelijke manier.

Wat zijn de nadelen van de Autoverzekering?

  • Jouw zakelijke auto kan je niet verzekeren via de Autoverzekering
  • Bij ruitvervanging via Aegon Schade Service betaal je € 75,- eigen risico
    En laat je de ruit ergens anders vervangen, dan is er geen dekking. Alleen bij Allrisk Royaal kan je jouw ruit laten vervangen waar je wilt, zonder eigen risico.
  • Pechhulp in Nederland en jouw woonplaats is niet verzekerd, behalve bij Allrisk Royaal

 

 

 

Polisvoorwaarden & verzekeringskaarten

Verzekeringskaarten

Wat is wel en niet verzekerd? De belangrijkste informatie vind je op de Verzekeringskaart.

Polisvoorwaarden en downloads Aegon Autoverzekering:

Polisvoorwaarden andere Aegon Autoverzekeringen

 

 

 

 

Kan je jouw auto niet meer gebruiken door een verkeersongeluk, brand of diefstal? Aegon Schade Service staat 24 uur per dag, 7 dagen in de week voor jou klaar om je weer op weg te helpen. Ook als je in het buitenland bent. Je bereikt Aegon Schade Service op +31 88 344 00 00.

Wij helpen je bij schade in Nederland
Heb je schade aan jouw auto, aanhanger of caravan in Nederland? Wij brengen jouw voertuig naar een reparateur of een adres naar jouw keuze. Je vindt eenvoudig een schadehersteller in jouw buurt met de online tool "Schadehersteller zoeken". Was je net lekker onderweg naar een afspraak of sta je aan de andere kant van het land? Dan regelen wij voor jou en alle passagiers een taxi. Ook voor de bagage wordt natuurlijk gezorgd. Deze brengen we naar het adres van jouw keuze.

Maar ook bij schade in het buitenland kan je de Aegon Schade Service dag en nacht bereiken
Schade is natuurlijk nooit prettig. Vooral niet als je in het buitenland bent. Maar ook bij schade in het buitenland kan je Aegon Schade Service dag en nacht bereiken. We zorgen voor vervoer, berging en stalling van jouw auto en eventueel jouw aanhanger of caravan. Om de schade te beoordelen of te repareren brengen wij jouw auto naar de dichtstbijzijnde reparateur. Kan de schade niet binnen 4 werkdagen worden gerepareerd? Dan vervoeren wij jouw auto naar Nederland.

Het claimen van een autoschade heeft effect op jouw premie en schadevrije jaren. Bij kleine schades kan het daarom voordeliger zijn de schade zelf te betalen. Benieuwd naar de gevolgen voor de lange termijn? In Mijn Aegon bereken je het effect op uw premie. Lees meer over deze keuze.

 

 

 

 

Welke kant ga je op? Neem een groene afslag

We vinden het belangrijk dat onze voetafdruk zo klein mogelijk is. Ook bij onderhoud, herstel en een reparatie. Daarom werken we alleen met duurzame herstellers, die denken aan het milieu. En waar het kan geven we de natuur iets extra’s terug.

GroenGedaan! staat voor reparatie, herstel en onderhoud op een duurzame manier. Al onze schadeherstelbedrijven hebben het keurmerk GroenGedaan!

Veel gestelde vragen

Je schadevrije jaren zijn van invloed op je bonus-maluskorting. Ieder jaar dat je geen schade claimt, bouw je één schadevrij jaar op en ga je één trede omhoog op de bonus-malusladder. Dit betekent een bonus in de vorm van een hogere korting op je premie. Als je een schade veroorzaakt en deze bij ons claimt, verlies je een gedeelte van je korting. Meer informatie hierover vind je op onze pagina's: Schadevrije jaren: hoe werkt dat? en Autoschade: claimen of zelf betalen?

 

 

Wanneer je een nieuwe schadeverzekering bij ons afsluit, heb je na ontvangst van je polisblad 14 dagen bedenktijd. Binnen deze 14 dagen kun je je verzekering kosteloos beëindigen via je adviseur of als je geen adviseur hebt via Mijn Aegon.

Goed om te weten: eventuele schades worden niet vergoed. Wanneer je een autoverzekering met terugwerkende kracht beëindigt, ben je over deze periode niet verzekerd geweest.
Het is afhankelijk van je dekking of je verzekerd bent voor stormschade aan je auto
Op je polisblad in Mijn Aegon lees je welke dekking(en) je verzekerd hebt. 
 
WA-verzekeringWA-Extra / Beperkte cascodekkingAllrisk Basis, Compleet en Royaal / Uitgebreide cascodekking
Geen dekking voor stormschade aan je auto. Stormschade aan je auto is verzekerd. Ook in de landen die op de groene kaart staan.Stormschade aan je auto is verzekerd. Ook in de landen die op de groene kaart staan.
Goed om te weten: 
Schade aan je auto meld je via jouw adviseur of onze website
Heeft je je verzekering afgesloten via een adviseur? Neem dan contact op met je adviseur. Op onze website meld je een schade via onze pagina Schade melden en declareren
Een tweede auto verzeker je via je adviseur. Heb je geen adviseur? Dan verzeker je een tweede auto via onze pagina Autoverzekering afsluiten. Bij stap 1 geef je aan dat je gebruik wil maken van de tweede autoregeling en vul je het kenteken van de eerste auto in. Daarnaast vul je bij 'Schadevrije jaren' de schadevrije jaren in die je met de tweede auto hebt opgebouwd. 

Goed om te weten: je kunt gebruikmaken van de tweede autoregeling als je al een auto op je eigen naam of op naam van je inwonende partner bij ons hebt verzekerd. Je krijgt dan korting op de premie wanneer je met de eerste auto meer schadevrije jaren hebt opgebouwd dan bij de tweede auto. Je kunt geen gebruik maken van deze regeling als: 
  • jij of je partner negatieve schadevrije jaren heeft; en/of
  • je in de afgelopen twee jaar schade hebt gehad met de auto die je wil verzekeren (dit geldt niet als je de auto net hebt aangeschaft).
Na een aanrijding is het van belang dat je:
  • foto's maakt van de betrokken auto's. Op deze foto's moet het merk, type en kenteken van de auto's zichtbaar zijn. 
  • samen met de tegenpartij het Europees Schadeformulier invult. 
  • aangifte doet van de aanrijding bij de plaatselijke politie.
  • contact opneemt met onze alarmcentrale +3188 344 00 00. Wij zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.
Het claimen van een schade heeft effect op je premie en schadevrije jaren. Per schademelding is dit vijf jaar terugval. Hierdoor daalt de bonus-maluskorting. De premie wordt in het nieuwe verzekeringsjaar verhoogd. Hiervan stellen wij je ruim van te voren op de hoogte.

Een autoschade: claimen of zelf betalen?
Het opnieuw opbouwen van bonus/maluskorting na een schade op je autoverzekering kost meerdere jaren. Dit kan oplopen tot honderden euro’s verschil in premie per jaar. Neem je het schadebedrag voor eigen rekening, dan behoud je je bonus/maluskorting. Bereken daarom, voordat je een keuze maakt, eerst het effect op je premie. Lees hier meer over op onze pagina 
Autoschade: claimen of zelf betalen?.

Ben je klant bij ons? Dit doen wij voor jou

Hoe meer schadevrije jaren je hebt, hoe meer korting je krijgt!

Als je een autoverzekering hebt en je claimt in een jaar geen schade, bouw je één schadevrij jaar op. Dit levert je korting op. Alles over schadevrije jaren, lees je op deze pagina! 

Meer informatie over schadevrije jaren

We werken met duurzame herstellers

Al onze schadeherstellers hebben een duurzaamheidskeurmerk. Zo weet je zeker dat je schade op een milieuvriendelijke manier gerepareerd of hersteld wordt. Of het nu gaat om schade aan je woonhuis, bezittingen of auto. Duurzaamheid vinden wij namelijk enorm belangrijk.

Lees meer over Aegon Schade Service Lees meer over Duurzaam herstellen
Usabilla Feedback