Kunnen we je helpen? bel 020 820 3650

Jouw autoverzekering

Je bent goed verzekerd bij ons. Maar er komt te weinig premie binnen voor de schades die moeten worden betaald. Daarom moeten we de premies van onze autoverzekering wijzigen. We begrijpen dat een verhoging geen fijne boodschap is voor jou als klant. Deze premieverhoging heeft niet te maken met de overgang naar Aegon. We leggen op deze pagina graag uit hoe het precies zit. 

Waar vind ik mijn nieuwe premie?

Je ontvangt van ons een mail met als bijlage je nieuwe polisblad en groene kaart. Jouw nieuwe premie vind je in de mail en op je polisblad. Op je polisblad staat ook je dekking (WA, WA-Plus of WA-Casco), aanvullende dekkingen en jouw aantal schadevrije jaren vermeld.

Hoe is mijn nieuwe premie berekend?

We bekijken elk jaar wat er aan schade wordt gereden en wat we aan premies binnenkrijgen. Jouw nieuwe premie is gebaseerd op de schadecijfers uit het verleden en op jouw persoonlijke situatie. We kijken hier o.a. naar opgebouwde schadevrije jaren, je leeftijd, woonplaats en type auto. Op deze manier proberen we tot eerlijke premies te komen. Wat bijvoorbeeld meespeelt in de berekening:

  • Jongere bestuurders veroorzaken in verhouding meer schade dan bestuurders van middelbare leeftijd;
  • Hoe zwaarder je auto, des te meer schade bij een ongeval;
  • In sommige regio’s is de kans op schade groter, door drukker verkeer;
  • In sommige postcodes worden vaker auto’s gestolen dan in anderen.

Waarom stijgen de premies gemiddeld?
De kosten per schade nemen gemiddeld toe. De belangrijkste redenen hiervoor zijn:

  • De kosten van reparaties stijgen, mede doordat er steeds meer slimme elektronica in auto’s zit. Dat maakt reparaties moeilijker en dus duurder. Rudi Buis van het Verbond van Verzekeraars: Vroeger was een bumper nog stevig. Nu zijn voor- en achterkant van een auto gemaakt van kwetsbaar kunststof en zitten ze vol met sensoren en camera’s. In 2010 kostte een gemiddelde reparatie 1.300 euro, in 2014 komt de rekening uit op 1.900 euro.” 
  • De toename van het aantal files en verkeer op de weg veroorzaakt vaker aanrijdingen en daarmee meer schade.
  • Er is meer schade doordat we in Nederland vaker last hebben van extreem weer zoals storm en hagel
  • Daarnaast spelen andere factoren een rol. Zo zijn er steeds meer partijen die bij een auto-ongeval de schade willen verhalen op de aansprakelijke partij. En advocaatkosten nemen toe.
  • Tot slot nemen letselschadeclaims in omvang en hoeveelheid helaas toe. Ook dat zie je terug in de premie.

Hierin is onna-onna niet uniek. Vrijwel alle autoverzekeraars verhogen de premies, mede aangespoord door De Nederlandse Bank.

Waarom moet ik meer premie betalen als ik geen schade heb gereden?

De premieverhoging doen we uitsluitend bij prolongatie van de polis. Het gaat niet om een algemene verhoging, maar om verhogingen vanwege de leeftijd van de verzekerde en het type van de auto. We begrijpen dat een eventuele verhoging geen fijne boodschap is voor jou als klant. Helemaal als je al jaren schadevrij rijdt. Maar we doen het met elkaar. Samen verdelen we de lasten. En samen helpen we jou, mocht jij het een keer nodig hebben.

Hoeveel schadevrije jaren heb ik?

Jouw aantal schadevrije jaren en het bijbehorende kortingspercentage vind je terug op je polisblad in je mail. Heb je het afgelopen jaar geen schade gereden? Dan krijg je er een jaar bij.

Heb je het afgelopen jaar wel een schuldschade gehad? Dan val je terug. Hierbij volgen we de richtlijnen van het Verbond van Verzekeraars. Dit betekent dat je bij onna-onna evenveel terugvalt na een schuldschade als bij alle andere verzekeraars in Nederland, namelijk:

  • Je valt 5 schadevrije jaren terug bij iedere schade die je claimt;
  • Je kan niet verder terugvallen dan tot -5 schadevrije jaren;
  • Heb je 15 schadevrije jaren of meer? Dan val je na een schade altijd terug naar 10 schadevrije jaren. Dit omdat de tabel niet verder gaat dan 15 schadevrije jaren.

Wat verandert er in de pechhulpservice?

Voorheen was de onna-onna pechhulpservice gratis voor auto’s van 5 jaar of jonger. Voortaan rekenen we een vast bedrag voor alle klanten. 

Voor jou vervalt je gratis pechhulp. Dit betekent dat je vanaf je prolongatiedatum €6,14 per maand kwijt zou zijn voor de pechhulpservice in Nederland, of €8,71 per maand voor dekking in Europa

Wil je ook na je prolongatiedatum verzekerd zijn van pechhulp tijdens wintersport, de zomertrip of onderweg naar werk? Sluit dan snel je aanvullende verzekering bij, anders vervalt jouw pechhulp. Tot je prolongatiedatum hebt je nog recht op gratis pechhulp!

De voordelen van onna-onna pechhulp op een rij:

  • 24 uur per dag, 7 dagen in de week;
  • Inclusief hulp in je eigen woonplaats;
  • Autogebonden, dus ook wanneer iemand anders in je auto rijdt;
  • Echt uitgebreide dekking, dus ook als je bijvoorbeeld de verkeerde benzine tankt of je sleutels in je auto opsluit;
  • Inclusief vervangend vervoer als je auto niet binnen 1 uur gemaakt kan worden;
  • Voordelig geprijsd t.o.v. concurrenten (o.a. ANWB en Route Mobiel).

vergelijkingstabel pechhulp

Voor het komende jaar betaal je één of twee euro meer per maand. Dit betekent dat je vanaf je prolongatiedatum €6,14 per maand kwijt bent aan pechhulpservice in Nederland of €8,71 per maand voor dekking in Europa. Dit nieuwe tarief staat ook vermeld op je polis. We blijven je dag en nacht weer op weg helpen, ook bij een lekke band en bij pech voor je eigen deur.

Wil je de dekking van je pechhulp wijzigen, bijvoorbeeld van Nederland naar Europa-dekking? Regel dit eenvoudig online. Doe dit minimaal 5 dagen voor je de pechhulp wilt laten ingaan.

De voordelen van onna-onna pechhulp op een rij:

  • 24 uur per dag, 7 dagen in de week;
  • Inclusief hulp in je eigen woonplaats;
  • Autogebonden, dus ook wanneer iemand anders in je auto rijdt;
  • Echt uitgebreide dekking, dus ook als je bijvoorbeeld de verkeerde benzine tankt of je sleutels in je auto opsluit;
  • Inclusief vervangend vervoer als je auto niet binnen 1 uur gemaakt kan worden;
  • Voordelig geprijsd t.o.v. concurrenten (o.a. ANWB en Route Mobiel).

vergelijkingstabel pechhulp

Een betrouwbare pechhulpservice is geen overbodige luxe. Er is immers niets vervelender dan ’s avonds in het donker met pech langs de weg te staan. Met de onna-onna pechhulpservice ben je binnen no-time weer op weg. Dag en nacht, ook bij een lekke band en bij pech voor je eigen deur.

Wil je ook verzekerd zijn van professionele pechhulp? Sluit dan eenvoudig deze aanvullende verzekering bij. Doe dit minimaal 5 dagen voor je de pechhulp wilt laten ingaan.

De voordelen van onna-onna pechhulp op een rij:

  • 24 uur per dag, 7 dagen in de week;
  • Inclusief hulp in je eigen woonplaats;
  • Autogebonden, dus ook wanneer iemand anders in je auto rijdt;
  • Echt uitgebreide dekking, dus ook als je bijvoorbeeld de verkeerde benzine tankt of je sleutels in je auto opsluit;
  • Inclusief vervangend vervoer als je auto niet binnen 1 uur gemaakt kan worden;
  • Voordelig geprijsd t.o.v. concurrenten (o.a. ANWB en Route Mobiel).

vergelijkingstabel pechhulp

Uitbreiding aangesloten schadeherstellers 

Voor het laten herstellen van autoschades kun je (met de onna-onna WA-Cascoverzekering) terecht bij specialisten. Om het herstel van een autoschade beter te laten verlopen hebben we afspraken gemaakt met een select aantal schadeherstelbedrijven door het hele land. Dit netwerk hebben we flink uitgebreid. Heb je een sterretje in je ruit of moet je na een ongeval jouw auto laten repareren? Dan kan je nu kiezen uit bijna 300 aangesloten herstellers.

  • Je betaalt bij deze bedrijven geen eigen risico
  • Ze komen jouw auto gratis ophalen en weer brengen, waar je ook bent in Nederland
  • Je krijgt gratis een vervangende auto tijdens de reparatie
  • Je hebt 4 jaar FOCWA-garantie op de reparatie
  • De rekening gaat naar ons, je hoeft niets voor te schieten

Direct regelen

Misschien wil je naar aanleiding van deze wijzigingen direct je autoverzekering wijzigen. Dit kan je eenvoudig online doen via deze pagina. Zo kan je bijvoorbeeld je dekking wijzigen. Ook kan je jouw autoverzekering schorsen. Dan wordt de verzekering als het ware even bevroren. Zodra je een nieuwe auto koopt, kan je die verzekeren met behoud van schadevrije jaren. En daarmee kun je flink besparen.

Vanzelfsprekend vinden we het erg jammer wanneer je bij ons weggaat. Je bent bij onna-onna echter niet gebonden aan een contract. Je kan dagelijks je autoverzekering opzeggen via deze link.

Wellicht twijfel je of je pechhulp nodig hebt, of is het een idee om voor een andere dekking te kiezen. Wil je dat met iemand van het onna-onna team bespreken? Dat kan natuurlijk. Bel gerust op 020-8203650 of mail naar contact@onna-onna.nl. Wij staan graag voor je klaar. Ook ’s avonds en op zaterdag.

 

 

onna-onna, vriendinnetjes van Aegon