Kunnen we je helpen? bel 020 820 3650

Schade aan je auto? Wij helpen je weer op pad

Diefstal, schade of een ongeluk is erg vervelend. Aegon zorgt ervoor dat je snel en eenvoudig weer verder kunt.

Wat moet jij doen?

Meld de schade

Heb je schade aan je auto? Aegon helpt je verder. Neem zo snel mogelijk contact op met Aegon op 058-2443003. Zij kunnen je dan helpen bij het oplossen van acute problemen en het afwikkelen van de schade.

botsing 3

  • Kun je niet meer verder rijden omdat je auto is beschadigd door een verkeersongeval of een brand? Dan zorgen we (Aegon) voor vervoer van je auto (en eventuele aanhanger) naar de garage. Ook zorgen we ervoor dat jij, je passagiers en je bagage weer veilig thuis komen.
  • Stuur je volledig ingevuld schadeformulier naar vervoer.schade@aegon.nl of meld jouw schade via de mobiel schademelden app. Wij zorgen er vervolgens voor dat de schade zo snel mogelijk voor je wordt geregeld zonder dat jij er veel omkijken naar hebt.
  • Is je auto gestolen? Doe altijd aangifte bij de politie 0900-8844 en bel zo snel mogelijk met Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit op 071 364 1777. Bel ook Aegon op 058-2443003. Klik hier voor meer informatie.

Schade herstellenHerstellen van de schade

Voor het herstellen van de schade hebben we een selectie gemaakt van aangesloten herstelbedrijven. Bij deze bedrijven betaal je geen eigen risico en hoef je niets voor te schieten. Wil je liever naar een andere garage of wil je de schade niet laten repareren, maar wel een schade-uitkering ontvangen? Dan heb je een eigen risico van €150,- of €500,- (afhankelijk van je voorwaarden). Ook wil Aegon graag van je horen wat het schadebedrag ongeveer is.

Wordt jouw auto gerepareerd en heb je tijdelijk een andere auto nodig? In de voorwaarden staat beschreven wanneer je recht hebt op een vervangende auto. Heb je hier vragen over? Neem contact op met Aegon via 058-2443003.

Wat doen wij?

Graag leggen we je uit hoe we omgaan met schades.

Afhandeling van de schade

Je ontvangt een bevestiging zodra je schadeformulier of melding via de app is verwerkt. De afhandeling van je schade wordt gedaan door Aegon (de verzekeraar). Het schadeteam van Aegon bekijkt jouw situatie en benadert indien nodig de tegenpartij. Het schadeteam zal contact met je opnemen per mail (en/of telefoon) over de status van de schade en eventuele instructies. In sommige gevallen zal er een onafhankelijke schade-expert naar je auto moeten kijken.

Je wilt natuurlijk zo snel mogelijk geholpen. Soms duurt het langer voor je meer duidelijkheid krijgt, bijvoorbeeld bij letselschade of als er een tegenpartij bij betrokken is. Voor vragen over de status en afrekening van je schade kan je contact opnemen met jouw contactpersoon bij Aegon. Deze gegevens staan vermeld in de correspondentie die je van Aegon krijgt. Kan je de gegevens niet vinden? Bel de klantenservice van Aegon, op 058-2443003.

Uitbetalen van de schade

De schade betaalt Aegon aan je uit op basis van het rapport van de schade-expert, een voorlopige rekening (pro-forma), of de uitkering van de tegenpartij. Laat je de schade niet bij dezelfde garage herstellen? Dan rekent de garage soms kosten die niet verzekerd zijn.

Schade wel of niet zelf betalen?

Soms kan de schade niet verhaald worden of moet Aegon de tegenpartij een schadevergoeding betalen. Hou er dan rekening mee dat dit ten koste gaat van jouw schadevrije jaren. Vaak is het voordeliger om zelf te betalen bij een niet verhaalbaar schadebedrag onder de € 1.000,-. Heb je hier vragen over? Bel zelf met Aegon, via 058-2443003. Ze kunnen voor je uitrekenen wat voor jou gunstiger is.

Belangrijke telefoonnummers

Heb je pech of schade? Bel dan altijd eerst onna-onna en wij helpen je snel verder. In het buitenland of in bijzondere gevallen kun je de volgende nummers gebruiken:

Autopech of ongeval in het buitenland

  • Bel de alarmcentrale: (+31) 20 820 3650  (24 uur bereikbaar)

Auto gestolen

  • Bel het Vermist Auto Register: 071 364 1777
  • Bel Aegon: 058-2443003

Schade aan je fiets, woning, of op reis? ProRisk helpt je verder

De klantbediening van de onna-onna fiets- en pakketverzekering is vanaf 1 oktober 2017 overgedragen aan een andere tussenpersoon, namelijk ProRisk (pakketverzekering is de verzamelnaam voor de onna-onna inboedel-, opstal-, doorlopende reis-, aansprakelijkheids- en gezinsongevallenverzekering). 
onna schade melden_huis 2

Wat moet jij doen bij schade?

Heb je schade gehad in- of aan je fiets, huis of op reis? Of ben je aansprakelijk voor een ongeval of schade bij iemand anders? Meld dit zo snel mogelijk bij ProRisk via deze link. Bel in geval van nood altijd 112.

De afhandeling van je schade wordt gedaan door de Volmachtspartner Melching. In sommige gevallen zal er een onafhankelijke expert bij je langskomen om de schade op te nemen. Dit zal dan eerst met jou besproken worden. 

 

Doorlopende reisverzekering

  • Het noodnummer van Travelcare behorende bij de doorlopende reisverzekering is (+31) 70 314 7575 (24 uur bereikbaar).

Inboedel/opstalverzekering

  • Buiten kantoortijd van ProRisk kan je voor schade in en om het huis bellen met Direct Herstel op 088-6633111.
onna-onna, vriendinnetjes van Aegon