Kunnen we je helpen? bel 020 820 3650

Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Kijk dan eerst bij onze veelgestelde vragen, misschien staat het antwoord op jouw vraag er al bij.

Zo niet, bel ons dan gerust op 020 820 3650.
We helpen je graag!

Aansprakelijkheidsverzekering

Over de verzekering

Waarom heb ik een aansprakelijkheidsverzekering nodig?

Als jij of één van je gezinsleden schade aan een ander (derde) toebrengt en daar ben jij aansprakelijk voor, dan ben je verplicht de schade te vergoeden. Zowel bij materiële als bij letselschade kunnen dat grote bedragen zijn. Daarom is het verstandig om je hier tegen te verzekeren met een aansprakelijkheidsverzekering.

 

Wat wordt er verstaan onder schade in de aansprakelijkheidsverzekering?

Schade aan personen: schade door letsel of aantasting van de gezondheid van personen, al dan niet de dood tengevolge hebbend en de daaruit voortvloeiende schade. Schade aan zaken: schade door beschadiging of vernietiging of verloren gaan van zaken van anderen dan de verzekerden en de daaruit voortvloeiende schade.

Tot welk bedrag is mijn aansprakelijkheid verzekerd?

De onna-onna aansprakelijkheidsverzekering keert maximaal 2.5 miljoen euro per gebeurtenis uit.

Heb ik een eigen risico?

Nee, bij de onna-onna aansprakelijkheidsverzekering heb je geen eigen risico.

Zijn mijn gezinsleden ook meeverzekerd?

Ja, ook je echtgeno(o)te of (geregistreerde) partner met wie je duurzaam in gezinsverband samenwoont is verzekerd. Zo ook je inwonende  of (uitwondende voor studie) ongehuwde ( pleeg- en stief) kinderen zijn verzekerd.

Ben ik ook in het buitenland gedekt?

Wanneer je tijdelijk in het buitenland verblijft is er wel dekking, wanneer je woonachtig bent in het buitenland dan is er geen dekking.

Ben ik ook verzekerd als ik schade aanricht met een geleende auto?

De aansprakelijkheid voor schade veroorzaakt met of door een motorrijtuig dat een verzekerde in eigendom heeft, bezit, houdt, bestuurt of gebruikt is niet gedekt.

Ben ik verzekerd als ik schade aanricht op mijn werk?

Nee, je bent niet verzekerd als je schade toebrengt tijdens het uitoefenen van een beroep of bedrijf.

Kan ik mijn gezinsleden aansprakelijk stellen?

De aansprakelijkheid van gezinsleden ten opzichte van elkaar geldt alleen bij schade aan personen. Dit voor zover de schade niet door andere verzekeringen gedekt wordt.

Wijzigingen

Wat zijn de kosten van mijn wijziging?

Eventuele kosten van een wijziging kun je hier vinden.

Hoe wijzig ik iets in mijn verzekering?

Wijzigingen kun je doorgeven via het contactformulier, via contact@onna-onna.nl of door te bellen met 020-820 3650. Wij sturen je altijd een bevestiging van de wijziging per mail.

Hoe wijzig ik mijn adres?

Ga je binnenkort verhuizen? Je kunt je adreswijziging online doorgeven. Doe dat via dit contactformulier.

Wordt mijn verzekering ieder jaar stilzwijgend verlengd?

Ja, wij laten jouw verzekering ieder jaar automatisch doorlopen, dat is immers wel zo makkelijk. Als we iets veranderen vertellen we je dit natuurlijk eerlijk. Mocht je op willen zeggen, dan kan dat ieder moment.

Ik heb een polis afgesloten maar wil hier toch van afzien, kan dat?

Ja dat kan, je hebt 14 dagen bedenktijd na het afsluiten van de polis. Wij annuleren dan jouw aanvraag en storten eventueel betaalde premie terug. Dat kan natuurlijk niet als je al een schade hebt geclaimd.

Wat is de opzegtermijn van onna-onna?

Vanzelfsprekend vinden we het erg jammer als je bij ons weggaat. Je bent bij onna-onna echter niet gebonden aan een contract, onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar.

Hoe lang duurt het doorvoeren van een wijzigingen?

onna-onna begrijpt dat je natuurlijk zo snel mogelijk een bevestiging van de wijziging wil ontvangen. Wij proberen je daarom binnen vijf werkdagen een nieuw polisblad toe te sturen.

Autoverzekering

Voordelen

Hoe ontvang ik korting op een sterreparatie bij Kwik-Fit?

Een sterretje in je ruit kun je beter snel laten repareren. Zo voorkom je dat het een scheur wordt, en dan ben je veel verder van huis. onna-onna klanten met een WA-Plus of een WA-Casco verzekering zijn automatisch verzekerd voor ruitschade (reparatie bij aangesloten herstellers). Heb je een onna-onna WA-verzekering? Dan krijg je op vertoon van  je groene kaart €25,- korting op een sterreparatie bij Kwik-Fit. Bel gratis met Kwik-Fit voor het maken van een afspraak op 0800 – 7007.

Hoe krijg ik 35% korting op een onderhoudsbeurt bij Kwik-Fit

onna-onna klanten met een WA-Plus of een WA-Casco verzekering krijgen maar liefst 35% korting op een grote of kleine onderhoudsbeurt bij Kwik-Fit. Tijdens zo’n beurt wordt jouw auto op 25 (kleine beurt) of 95 (grote beurt) belangrijke punten gecontroleerd. De monteur vervangt, inspecteert en reinigt diverse onderdelen van je auto. Om hiervan gebruik te maken stuurt onna-onna je een kortingscode toe die je ontvangt bij je nieuwe polis. Je kunt één keer gebruik maken van de korting per jaar voor een grote- of kleine onderhoudsbeurt. Ben je deze code kwijt of heb je hier vragen over neem dan gerust contact op met onna-onna via 020 820 3650 of contact@onna-onna.nl

Over de verzekering

Waarom hanteert onna-onna een leeftijdsgrens?

onna-onna bekijkt regelmatig of haar premies nog in balans zijn met de in de voorgaande periode gerealiseerde schadecijfers. Op deze manier proberen we tot redelijke en eerlijke premies te komen.

In de afgelopen periode hebben we geconstateerd dat er naar verhouding veel schades zijn geclaimd door jongeren t/m 30 jaar en ouderen boven de 75 jaar. Bij verzekeren is het belangrijk dat de risico’s en premies in balans zijn. Dit betekent dat we voor deze leeftijdsgroepen een veel hogere premie in rekening moeten brengen. We vinden een dergelijk aanbod niet passen bij onna-onna. Vandaar dat we leeftijdsgrenzen hebben ingesteld voor nieuwe klanten.

We vinden het jammer als we je vanwege de leeftijdsgrens niet kunnen verzekeren, maar hopen dat je bij een andere verzekeraar wel goed terecht komt. Heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op.

Lees meer over de actuele tarieven van onna-onna.

Is mijn huidige dekking nog steeds het meest geschikt voor mij?

Je bepaalt vanzelfsprekend zelf welke basisdekking en aanvullende verzekeringen je kiest. Omdat veel mensen het lastig vinden een keuze te maken, geven we hier aan waar andere klanten in het verleden voor hebben gekozen. Als je auto nog veel waard is, kun je er natuurlijk voor kiezen nog wat langer een uitgebreide dekking te houden.

Auto’s van 0 tot 7 jaar oud

Bezitters van auto’s van 0 tot 7 jaar oud, nemen meestal een WA-Cascoverzekering (allrisk).

Auto’s van 7 tot 9 jaar oud

Bezitters van auto’s van 7 tot 9 jaar oud, nemen meestal een WA-Plusverzekering.

Auto’s van 9 jaar of ouder

Bezitters van auto’s van 9 jaar of ouder, nemen meestal een WA-verzekering.

Wat maakt de voorwaarden van onna-onna zo uniek?

€ 0,- eigen risico
Laat jouw schade herstellen bij één van onze partnergarages en onna-onna betaalt de hele rekening. Daarbij gaat de rekening rechtstreeks naar ons, jij hoeft niets voor te schieten!

Geen opzegtermijn
Je blijft bij onna-onna verzekerd zolang jij dat wilt en kunt dus ieder moment opzeggen.

Eenvoudige polisvoorwaarden
Duidelijke en begrijpelijke voorwaarden, zodat je precies weet wat er verzekerd is.

Direct iemand aan de lijn
Altijd persoonlijk contact, geen lange keuzemenu’s of wachttijden.

Pechhulp ook voor je eigen deur
Met de onna-onna pechhulpservice ben je binnen no-time weer op weg. Dag en nacht, ook bij een lekke band en bij pech voor je eigen deur. Voor deze service rekenen we €6,14 per maand (pechhulp in Nederland), of  €8,71 per maand (dekking in Europa). Hiermee behoren we tot de voordeligste aanbieders!

Is je prolongatie datum voor 1-3-2017 dan is de pechhulp voor auto’s van 5 jaar of jonger gratis tot je eerstvolgende prolongatie datum. Je ontvangt hier ter zijner tijd nog informatie over.

Genoeg geld voor een nieuwe auto
Koop je een nieuwe auto dan ben je 3 jaar verzekerd tegen nieuwwaarde. Koop je een tweedehands dan is 2 jaar lang de aanschafwaarde verzekerd.

Handtasdekking
Je staat voor het stoplicht en plots wordt je handtas uit je auto gegrist. Tot € 750,- is je handtas met inhoud gewoon meeverzekerd.

Eerlijke prijs, uitstekende kwaliteit
Bij onna-onna krijg je een uitgebreide verzekering voor een eerlijke prijs.

Welke dekkingsoorten zijn er?

Heb je een onna-onna autoverzekering? En wil je jouw dekking wijzigen? Dat kan natuurlijk!

Er zijn drie dekkingsmogelijkheden: WA, WA-Plus of WA-Casco. Welke dekking je wilt nemen blijft een persoonlijke keuze. We leggen hier kort de drie mogelijkheden uit:

WA-verzekering
In Nederland is het verplicht om je auto te verzekeren tegen wettelijke aansprakelijkheid (WA). Met deze verzekering voldoe je aan die plicht. De schade die jij met je auto (en eventuele aanhanger) per ongeluk veroorzaakt bij anderen, vergoeden wij. Hieronder valt schade aan voertuigen of andere materiële zaken, maar ook letsel van voetgangers, fietsers of inzittenden van auto’s. Wij zijn wettelijk verplicht om de schade te vergoeden waarvoor jij aansprakelijk bent (tot maximaal het bedrag waarvoor je verzekerd bent).

WA-Plusverzekering (beperkt casco)
Voor meer zekerheid kun je een WA-Plusverzekering afsluiten. Je bent dan ook verzekerd tegen sommige schades aan je eigen auto door omstandigheden waar je zelf niets aan kunt doen. Bijvoorbeeld door brand, (poging tot) inbraak, diefstal, joyriding, storm of een botsing met een dier. Ook ruitschade (sterretje, putje, barst of breuk) vergoeden we. Je moet de ruit dan wel laten repareren of vervangen bij een schadeherstelbedrijf dat bij ons is aangesloten. Schade aan een dakraam of panoramadak valt niet onder ruitschade. Daarnaast biedt deze verzekering een standaard accessoires vergoeding.

WA-Casco verzekering (allrisk)
Dit is onze meest uitgebreide verzekering. De WA-Cascoverzekering biedt alles wat de WA-Plus biedt én verzekert je tegen vrijwel alle schade aan je auto, ook als je die zelf per ongeluk veroorzaakt. Wel moet de schade plotseling zijn ontstaan. Rijd je bijvoorbeeld tegen een paaltje aan? Of gaat je auto kapot doordat je de verkeerde brandstof tankt? Dan vergoeden wij de schade. Heb je schade doordat iets in je auto onverwachts stukgaat en is je auto nog geen drie jaar oud? Dan vergoeden we de schade ook, maar alleen als de leverancier/fabrikant dit niet betaalt en je niet vrijwillig afstand hebt gedaan van je garantie bij aankoop van je auto. Daarnaast biedt deze verzekering een standaard accessoires vergoeding en is er een aantrekkelijke vergoedingsregeling voor nieuwe auto’s.

Welke dekking moet ik kiezen?

Je bepaalt vanzelfsprekend zelf welke dekking je kiest. Omdat veel mensen het lastig vinden een keuze te maken, geven we hier aan waar andere klanten in het verleden voor hebben gekozen. Als je auto nog veel waard is, kun je er natuurlijk voor kiezen nog wat langer een uitgebreide dekking te houden.

Auto’s van 0 tot 7 jaar oud
Bezitters van auto’s van 0 tot 7 jaar oud, nemen meestal een WA-Casco (Allrisk) verzekering.

Auto’s van 7 tot 9 jaar oud
Bezitters van auto’s van 7 tot 9 jaar oud, nemen meestal een WA-Plus verzekering.

Auto’s van 9 jaar of ouder
Bezitters van auto’s van 9 jaar of ouder, nemen meestal een WA-verzekering.

Aanvullende dekking
Kies naast je WA, WA-Plus of WA-Casco, de aanvullende verzekeringen die bij jou passen.

Waarom heb ik een schadeverzekering inzittenden nodig?

Een ongeluk kan vervelende gevolgen hebben. De schadeverzekering inzittenden dekt de daadwerkelijk geleden schade na een ongeval. Denk aan schade aan je kleding en bagage of bijvoorbeeld medische kosten. Ook inkomstenverlies, een aangepaste woning of een hulp in de huishouding wordt door deze verzekering gedekt. Dit geldt voor jou zelf, maar ook de mensen die met je mee rijden.

De schade inzittenden dekking heb je al voor een paar euro’s per maand. Bel of mail ons voor de exacte berekening.  

Wil je jouw dekking wijzigen of uitbreiden? Dit kan eenvoudig online op deze pagina.

Waarom heb ik een rechtsbijstandverzekering nodig?

Krijg je een juridisch conflict door een gebeurtenis met de auto die je bij ons verzekerd hebt? Dan kun je met deze aanvullende verzekering rekenen op rechtshulp. Bijvoorbeeld wanneer het onduidelijk is wie een ongeval heeft veroorzaakt. Dan komt de zaak vaak voor de rechter. Het is dan prettig om goede juridische bijstand te krijgen. Met de module ‘rechtsbijstandverzekering’ ben je verzekerd van professionele hulp van onafhankelijke organisatie die rechtsbijstand verleent.

Bekijk voor meer informatie de polisvoorwaarden.

Wat valt er onder de accessoiredekking?

Met deze unieke dekking verzeker je accessoires die niet in de fabriek op jouw auto zijn aangebracht. Als de accessoires vervangen moeten worden (omdat ze gestolen zijn of het schadeherstelbedrijf ze niet kan repareren), vergoeden we de dagwaarde.

Bekijk eerst wat er in jouw basisvoorwaarden al aan accessoires gedekt is voor je een accessoiredekking afsluit:

  • Voorwaarden – Versie december 2015
    Accessoires zijn standaard tot €750,- meeverzekerd (WA-Plus) of tot €1250,- (WA-Casco). Hieronder valt alles wat niet oorspronkelijk tot de uitrusting van de auto hoort, maar later is in- of opgebouwd. Denk hierbij aan een navigatiesysteem, geluidsinstallatie, LPG-installatie, trekhaak of kinderstoeltje. Niet-ingebouwde apparatuur, zoals losse navigatiesystemen of losse voorwerpen zoals een jas of zonnebril, vallen hier dus niet onder. Is de waarde van je accessoires hoger? Dan kun je bij de WA-Casco het bedrag verhogen tot € 2.500. Wil je een ander bedrag aan accessoires bijverzekeren, neem dan contact met ons op.
Wat houdt de handtasdekking in?

onna-onna heeft als één van de weinige verzekeraars in Nederland een handtasdekking. De handtasdekking geldt als je handtas gestolen wordt uit je auto als je in, of in de buurt van jouw auto bent. De dekking geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Je bent niet verzekerd tegen diefstal wanneer je de tas onbeheerd in de auto achterlaat.

handtas in auto

 

 

 

Onder handtas verstaan we een tasje waarin je je dagelijkse kleine spullen in vervoert. We betalen maximaal € 750,- voor je handtas en de spullen erin. Wel moet je in of naast je auto zijn geweest tijdens de diefstal. En je moet aangifte hebben gedaan bij de politie.

 

Kan ik achteraf nog aanvullende verzekeringen aan mijn polis toevoegen?

Ja, je kunt dit later gewoon doorgeven als een wijziging. Bekijk hier de eventuele kosten van je wijziging. Je mag de wijziging telefonisch 020 820 36 50 of online doorgeven.

Heeft onna-onna een no-claim beschermer?

Nee, onna-onna heeft geen no-claim beschermer

Ben ik in het buitenland verzekerd?

De landen waarin je WA-verzekerd bent, staan op je groene kaart (behalve de landen die zijn doorgestreept). Lees er meer over in de Voorwaarden Autoverzekering onna-onna. Als je pechhulp in Europa hebt, ben je verzekerd in de landen die op de groene kaart staan.

Als iemand anders in mijn auto rijdt, is die dan ook verzekerd?

We vergoeden schades die ontstaan met de auto waarvoor je deze verzekering hebt afgesloten. Deze auto moet op jouw naam staan of op naam van je inwonende partner.

Regelmatige bestuurder

Bij de aanvraag van je verzekering heb je aangegeven dat jij degene bent die het meest in de auto rijdt. We gaan er dus van uit dat jij de ‘regelmatige bestuurder’ bent. Ook anderen die jij toestemming geeft om in de auto (mee) te rijden, zijn verzekerd. We vergoeden niet als de schade ontstond toen iemand in je auto reed zonder jouw toestemming.

Rijdt er vaak iemand anders in jouw auto, of voor een langere periode? Laat het ons dan weten. Dan kunnen we overleggen of jouw verzekering geldig blijft.

Let op: als je jouw auto uitleent en diegene rijdt schade, dan gaat dit ten koste van jouw schadevrije jaren.

Wat is een groene kaart?

Een groene kaart is een internationaal verzekeringsbewijs en wordt afgegeven door je verzekeraar. Hiermee kan je aantonen dat je auto verzekerd is. Bewaar deze dus goed! Leg een printversie van de groene kaart in jouw auto (je kan deze gewoon op wit papier printen) of bewaar ‘m op je mobiel. Je hebt dan onderweg altijd je verzekeringsbewijs en de belangrijkste gegevens bij de hand.

Op de groene kaart zetten wij de landen waarin je verzekerd bent. Check hier in welke landen je een originele groene kaart nodig hebt en hoe je deze ontvangt.

Waarom ben ik niet geaccepteerd?

Om te bepalen of wij je wel of niet kunnen verzekeren doen wij verschillende controles. We kijken daarbij onder andere naar jouw verzekerings-, schade- en betaalhistorie.  Daarnaast is het onder andere belangrijk dat de auto op jouw eigen naam of die van je partner staat en jullie ook de hoofdbestuurders van de auto zijn.  Al deze factoren samen bepalen of wij je wel of niet kunnen verzekeren. Als we je niet kunnen verzekeren laten we dit natuurlijk aan je weten.

Schade

Waar moet ik op letten bij het invullen van een schadeformulier?

Let op dat:

  • De gekleurde voorkant én de lichtgrijze achterkant ingevuld is
  • Het formulier zo volledig mogelijk is
  • Het formulier duidelijk te lezen is
  • Beide kanten ondertekend zijn
  • Vergeet niet een kopie te maken voor jezelf
Ik ben WA of WA plus verzekerd. Hoe wordt mijn schade geregeld als deze niet mijn schuld is?

De tegenpartij betaalt de schade aan je auto, als de schuld van de schade bij de verzekerde van de tegenpartij ligt. Heb je bij onna-onna WA of WA plus verzekering, dan  ben je alleen verzekerd voor schade die je toebrengt aan andermans auto en daarom betalen wij deze schade niet. Je kunt deze brief gebruiken om de tegenpartij zelf aansprakelijk te stellen. Vul de brief aan met jouw verzekeringsgegevens, en de gegevens van de tegenpartij en stuur deze samen het aanrijdingsformulier op naar de tegenpartij. Heb je een getuigenverklaringen en/of foto’s ? Stuur deze dan ook op naar verzekeraar van de tegenpartij.

In sommige gevallen neemt de tegenpartij contact met je op. Bijvoorbeeld als zij aanvullende vragen hebben. Om het verhalen van je schade te versnellen, is het verstandig om zo snel mogelijk op vragen van de verzekeraar van de tegenpartij te reageren.

Moet er altijd een schade-expert naar mijn schade kijken?
De tegenpartij bepaalt aan de hand van de hoogte van het schadebedrag of er een expert zal worden ingeschakeld. De tegenpartij zal in dat geval contact met u opnemen om deze expertise te plannen.

Heb ik recht op vervangend vervoer?
Wanneer je de auto laat repareren en geen vervangend vervoer van je garage krijgt, dan kan de tegenpartij gedurende de reparatieduur, maximaal 14 dagen, 75% van de kosten van een huurauto vergoeden. Het gaat hierbij om een voertuig vergelijkbaar met je eigen auto en brandstofkosten worden niet vergoed. Wil je hier gebruik van maken, dan kun je het beste contact opnemen met de tegenpartij.

Tips bij het invullen van een schadeformulier

Het schadeformulier invullen

  1. Zorg dat je altijd een schadeformulier bij je hebt.
  2. Maak goede foto’s van de schade. Vergeet niet om ook foto’s van de situatie te maken: maak niet alleen een foto van de deuk maar ook hoe de auto op de weg staat ten opzichte van de andere auto en de omgeving
  3. Vraag het adres en/of telefoonnummer van eventuele getuigen en leg dit vast.
  4. Vul de voorkant van het formulier direct na de schade ter plekke in. Het liefst met de tegenpartij.
  5. Schrijf duidelijk en leesbaar (kijk of ook het doordrukformulier te lezen is).
  6. Let goed op dat de gegevens van de tegenpartij goed te lezen is, maak bijvoorbeeld een foto van de kentekenplaat.
  7. Vul duidelijk de schadedatum in en plaats van de schade.
  8. Geef bij het invullen van de kruisjes de situatie weer op het moment van de aanrijding.
  9. Maak een duidelijke situatieschets waaruit blijkt hoe de situatie op het moment van de aanrijding was.
  10. Onderteken het schadeformulier op de voor- en achterkant (maar teken niet zomaar, ook niet onder druk van de politie. Een handtekening betekent namelijk dat je akkoord gaat met de inhoud).
  11. Vul de achterzijde van het formulier (thuis) zo volledig mogelijk in.

Hoe verloopt de schadeafhandeling?

Diefstal, schade of een ongeluk is erg vervelend. Of het nu gaat om je autoverzekering, reisverzekering, of een andere verzekering, wij zorgen ervoor dat je snel en eenvoudig weer verder kunt. Heb je schade? Bel onna-onna op 020 820 3650. We kunnen je dan helpen bij het oplossen van acute problemen en het afwikkelen van de schade. Lees in detail wat je moet doen op www.onna-onna.nl/direct-regelen/schade-melden/auto/

Wat moet ik doen als ik schade heb?

Heb je schade gehad? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via 020 820 3650. Wij zorgen er vervolgens voor dat de schade zo snel mogelijk voor je wordt geregeld zonder dat jij er veel omkijken naar hebt.

Let wel op dat je…

– Het schadeformulier op de voor- en achterkant ondertekent (maar teken niet zomaar)
– Foto’s maakt van de situatie en schade
– Nummerbord van de tegenpartij noteert
– Adresgegevens van eventuele getuigen noteert

Heb je de schade al bij ons gemeld en wil je het schadeformulier naar ons opsturen? (bewaar wel een kopie) Dat kan naar onderstaand adres. Heb je aangifte gedaan bij de politie omdat jouw auto gestolen is, er ingebroken is of er sprake is van vandalisme, diefstal of joyriding, stuur ons dan ook een kopie van het proces verbaal naar:

onna-onna schadeservice
Postbus 37020
1030 AA Amsterdam

schade@onna-onna.nl

Voor het herstellen van de schade hebben een selectie gemaakt van herstelbedrijven. Bekijk het overzicht.

Geen reparatie of liever een andere garage?
Wil je liever naar een andere garage of wil je de schade niet laten repareren, maar wel een schade-uitkering ontvangen? Dan heb je een eigen risico van €150,- of €500,- (afhankelijk van je voorwaarde, zie hieronder) en we willen graag van je horen wat het schadebedrag (ongeveer) is. Als het nodig is, sturen we een schade-expert. Hiervoor zal de auto een dag bij de garage staan.

• Voorwaarden versie december 2015: het eigen risico bedraagt €500,-
• Voorwaarden versie mei 2014: het eigen risico bedraagt €150,-

De schade betalen we aan je uit op basis van het rapport van de schade-expert, een voorlopige rekening (pro-forma), of de uitkering van de tegenpartij. Laat je de schade niet bij dezelfde garage herstellen? Dan rekent de garage soms kosten die niet verzekerd zijn.

Schade wel of niet zelf betalen?
Soms kunnen we de schade niet verhalen of moeten we de tegenpartij een schadevergoeding betalen. Hou er dan rekening mee dat deze schade ten koste gaat van je no-claim korting en je schadevrije jaren. Vaak is het voordeliger om zelf te betalen bij een niet verhaalbaar schadebedrag onder de € 1.000,-. We rekenen graag voor je uit wat voor jou gunstiger is.

Hoe kom ik aan een schadeformulier?

Zodra je klant bij ons wordt sturen we je altijd, samen met een leuk welkomstpakket, een schadeformulier toe. Heb je een nieuwe nodig? Download het schadeformulier, bel ons op 020 820 3650 of stuur een mail naar contact@onna-onna.nl, dan sturen we een nieuw schadeformulier naar je op. Heb je schade gehad? Dan sturen we je sowieso een nieuwe toe.

Wat moet ik doen als ik ruitschade heb?

Heb je een WA-Plus of een WA-Casco verzekering? Dan ben je verzekerd voor ruitschade. Zo’n schade heeft geen invloed op jouw premie (schadevrije jaren). Let wel op waar je de ruitschade laat herstellen:

  • Voorwaarden versie december 2015
    Je kunt voor de reparatie terecht bij Kwik-Fit en A.A.S. Schadeherstel. Bij deze partnergarages hoef je geen eigen risico te betalen. Daarnaast bieden Kwik-Fit en A.A.S. Schadeherstel een uitstekende service, levenslange garantie op de reparatie en sturen ze de rekening direct aan ons door. De dichtstbijzijnde partnergarage vind je hier. Wil je de ruitschade door een andere garage laten herstellen? Dan moet je de kosten hiervan zelf betalen.
  • Voorwaarden versie mei 2014
    Je kunt voor de reparatie terecht bij Kwik-Fit en A.A.S. Schadeherstel. Bij deze partnergarages hoef je geen eigen risico te betalen. Zij bieden een uitstekende service, levenslange garantie op de reparatie en sturen ze de rekening direct aan ons door. De dichtstbijzijnde partnergarage vind je hier. Bij ieder ander ruitherstelbedrijf betaal je €150,- eigen risico.

 

Wat moet ik doen als mijn auto gestolen is?

Als je auto gestolen wordt, is het verstandig snel te handelen. Des te groter is de kans dat je auto weer terug wordt gevonden. Bel daarom zodra je dit merkt, direct naar het Vermist Auto Register om jouw auto als gestolen op te geven en aangifte te doen (071 364 1777). Bel daarna naar de onna-onna klantenservice (020 820 3650) om jouw verzekering tijdelijk op te schorten.

Om de tijd te hebben om jouw auto op te sporen is er een wachttijd van 30 dagen voor wij jouw dossier in behandeling kunnen nemen. Vinden we jouw auto later alsnog, dan kun je die nog terugnemen als je wilt. Je moet dan wel de schade weer terugbetalen.

Bij diefstal van de auto duurt het 30 dagen voordat wij de schade gaan afhandelen. We wachten bij diefstal 30 dagen omdat de auto mogelijk nog wordt teruggevonden. Wordt de auto binnen deze termijn niet teruggevonden, dan gaat het dossier ter beoordeling naar Aegon. Na goedkeuring van Aegon sturen wij je een Akte van eigendomsoverdracht. Zodra wij de originele akte, door jou ondertekend, retour hebben ontvangen zullen wij gaan uitkeren.

Wordt de auto binnen 30 dagen teruggevonden, dan ben je wettelijk verplicht de auto terug te nemen. Eventuele schade die is ontstaan wordt door ons betaald.

Wordt de auto na 30 dagen teruggevonden, dan mag je zelf bepalen of je de auto terugneemt. Neem je de auto terug, dan moet je eerst het geld terugbetalen dat door ons aan jou is uitgekeerd.

Omdat je door de diefstal geen gebruik kan maken van jouw auto en voor diefstal verzekerd bent, betalen wij een deel van de kosten. Deze vergoeding is afhankelijk van de voorwaarden van jouw autoverzekering:

  • Voorwaarden versie december 2015
    De vergoeding bedraagt €15,- per dag, met een maximum van 30 dagen. Verzeker je jouw nieuwe auto ook bij onna-onna? Dan geldt de vergoeding van €15,- per dag voor een maximum van 60 dagen.
  • Voorwaarden versie mei 2014
    De vergoeding bedraagt € 12,50 per dag, met een maximum van € 375,– (30 dagen). Je ontvangt dit bedrag van ons bij de uiteindelijk schade-uitkering.
Wat gebeurt er als mijn auto is beschadigd door vandalisme?

Heb je een WA-Casco verzekering? Dan ben je verzekerd voor zo’n schade. Het heeft alleen wel invloed op jouw premie (terugval in schadevrije jaren). Je weet namelijk niet wie de dader is dus je kunt de schade niet verhalen. In sommige gevallen is het gunstiger om toch zelf de schade te betalen. We kunnen je helpen hierin een goede keuze te maken.

Als de schade door een andere auto is gemaakt, dan kun je de schade verhalen bij het waarborgfonds. Daar zijn wel voorwaarden aan verbonden, wij helpen je natuurlijk graag bij het claimen van jouw schade bij het waarborgfonds. Is de schade niet door een auto veroorzaakt? Dan kun je de schade alleen op jouw eigen verzekering claimen.

Aangifte doen

Ben je slachtoffer of getuige van vandalisme? Meld het altijd bij de politie via 0900-8844, of neem contact op met je gemeente. Zo kunnen zij deze plekken beter in de gaten te houden of andere maatregelen nemen om vandalen af te schrikken. Lees meer >>

 

Wordt mijn premie hoger als ik schade claim?

Heb je een aanrijding gehad en ben je niet schuldig aan de schade? Dan moet de tegenpartij jouw schade betalen. Dat heeft dan ook geen gevolgen voor jouw premie. Heb je een schade die onder de WA+ verzekering valt, dan heeft dat ook geen invloed op jouw premie. Denk hierbij aan ruitschade, diefstal, stormschade of inbraak.

Ben jij wel schuldig aan de schade of kunnen we de schade niet op iemand verhalen (bijvoorbeeld bij vandalisme), dan heeft dat invloed op je premie. Je verliest namelijk schadevrije jaren en gaat dus meer premie betalen. We berekenen je nieuwe maandbedrag aan de hand van de Bonus-malus tabel, te vinden in de polisvoorwaarden van je autoverzekering. Bonus-malus is een ‘ladder’ met betrekking tot je premie. Hoe langer je schadevrij hebt rondgereden hoe hoger je op de ladder komt en hoe meer korting je dus krijgt. Als je op een gegeven moment toch schade maakt, zak je weer een aantal tredes op de bonus-malus ladder.

Voordat je besluit de schade te claimen, kunnen wij voor jou berekenen hoeveel dit is. Dan weet je vooraf waar je aan toe bent en dat is wel zo prettig. In sommige gevallen is het gunstiger om zelf de schade te betalen. We helpen je graag hierin een goede keuze te maken.

Moet er een expert naar mijn schade komen kijken?

Als het nodig is sturen wij een schade expert. Dit hangt af van de omstandigheden en de hoogte van het schadebedrag. Wij kunnen je daarover informeren. Kies je voor onze partnergarages, dan regelt de garage dat zelf. Kies je voor een andere garage? Geen probleem, bel ons dan op 020 820 3650 dan maken wij aan afspraak voor je bij de door jou gekozen garage.

Heb je een WA-verzekering en heb je een schade die je op iemand anders wilt verhalen? Dan regelt de tegenpartij de expert.

Heb ik ook een politierapport nodig?

Als er sprake is van diefstal, (poging tot) inbraak, joyriding, vandalisme of als jouw auto is aangereden door een onbekende dader hebben we ook een proces-verbaal nodig. Ook als je autosleutels zijn gestolen moet je aangifte doen. In de meeste gevallen kun je gewoon via internet aangifte doen. Als je auto is gestolen of als er bij inbraak identiteitspapieren gestolen zijn, moet je aangifte doen op het politiebureau.

Hoe lang duurt het voor ik het schadebedrag terugkrijg?

Wij willen natuurlijk dat je zo snel mogelijk weer zonder schade verder kunt. Daarom hebben wij goede afspraken gemaakt met onze partnergarages. Als je jouw schade daar laat maken, en je bent verzekerd voor de schade, dan heb je er geen omkijken naar. Jouw schade wordt gemaakt, jij krijgt ondertussen een vervangende auto en wij krijgen de rekening. Kies je voor een andere garage? Dan kun je de rekening naar ons opsturen en betalen die natuurlijk we zo snel mogelijk. Ben jij alleen WA verzekerd? Dan moeten we natuurlijk wachten tot de tegenpartij betaalt, maar we helpen je om zo snel mogelijk jouw schade vergoed te krijgen.

Hoe snel wordt mijn auto gerepareerd?

Dit is afhankelijk van de planning van de schadehersteller en de hoogte van het schadebedrag. Als de schade geschat is op meer dan €500,- moet er vaak een expert langskomen. Een expert komt meestal binnen 2 dagen nadat hij de opdracht heeft gekregen. Nadat de expert langs is geweest kun je de auto meteen laten repareren.

Heb je geen expert nodig? Dan kan je de schade direct laten herstellen bij een aangesloten hersteller.

Wat krijg ik vergoed als mijn auto total-loss is?

Nieuwe auto

Heb je de auto nieuw gekocht, is je auto niet ouder dan 36 maanden, en ben je de eerste eigenaar? Dan betalen we bij totaal verlies van jouw auto de waarde van toen je deze kocht.

Tweedehands auto

Heb je de auto tweedehands gekocht en was deze auto maximaal vijf jaar oud bij aankoop? Dan betalen we de eerste twee jaar het bedrag wat jij voor de auto hebt betaald als deze total-loss raakt.

In alle andere gevallen laten we een expert de dagwaarde van jouw auto vaststellen. Omdat dat niet altijd genoeg is om weer dezelfde auto te kunnen kopen tellen we er 10% bij op en keren dat aan jou uit.

Kan ik mijn auto overal laten repareren?

Schade herstellen

Om het herstel van een schade nog plezieriger te laten verlopen hebben we afspraken gemaakt met een select aantal schadeherstelbedrijven door het hele land. Voor het laten herstellen van schades kun je terecht bij de specialisten van A.A.S. Schadeherstel. Je vindt ze eenvoudig op deze pagina.

-Je betaalt bij deze bedrijven geen eigen risico (bedrag is afhankelijk van je voorwaarden, zie hieronder)
-Ze komen jouw auto gratis ophalen en weer brengen, waar je ook bent in Nederland
-Je krijgt gratis een vervangende auto tijdens de reparatie
-De rekening gaat naar ons, je hoeft niets voor te schieten
-Je hebt 4 jaar FOCWA-garantie op de reparatie

Ruitschade laten repareren

Heb je alleen ruitschade? Je kunt voor de reparatie terecht bij Kwik-Fit en A.A.S. Schadeherstel, bij deze partnergarages hoef je geen eigen risico te betalen. Deze partijen bieden een uitstekende service, levenslange garantie op de reparatie en sturen ze de rekening direct aan ons door. De dichtstbijzijnde partnergarage vind je hier.

  • Voorwaarden versie december 2015
    Wil je liever naar een andere schadehersteller? Dan bedraagt je eigen risico €500,-. Heb je ruitschade? Dit vergoeden we alleen bij reparatie door aangesloten herstellers.
  • Voorwaarden versie mei 2014
    Wil je liever naar een andere schadehersteller? Dan bedraagt je eigen risico €150,-. Dit eigen risico geldt ook als je besluit naar een ander ruitherstelbedrijf te gaan.
Waar vind ik een aangesloten- of partnergarage?

Om het herstel van een schade nog plezieriger te laten verlopen hebben we afspraken gemaakt met een select aantal schadeherstelbedrijven door het hele land. Je vindt ze eenvoudig op deze pagina.

Daarom kies je voor een partnergarage:

-Je betaalt bij deze bedrijven geen eigen risico
-Ze komen jouw auto gratis ophalen en weer brengen, waar je ook bent in Nederland
-Je krijgt gratis een vervangende auto tijdens de reparatie
-De rekening gaat naar ons, je hoeft niets voor te schieten
-Je hebt 4 jaar FOCWA-garantie op de reparatie

 

Helpt onna-onna mij met het claimen van een schade op iemand anders?

onna-onna helpt je graag bij het verhalen van jouw schade. Als je er zelf voor verzekerd bent, betalen wij natuurlijk. Als je een WA verzekering hebt bij onna-onna zonder rechtsbijstand kun je deze brief gebruiken om de tegenpartij zelf aansprakelijk te stellen. Vul de brief aan met jouw verzekeringsgegevens en de gegevens van de tegenpartij en stuur deze samen het aanrijdingsformulier op naar de tegenpartij. Heb je een getuigenverklaringen en/of foto’s ? Stuur deze dan ook op naar de verzekeraar van de tegenpartij.

Pechhulp

Wanneer krijg ik pechhulp?

Heb je pech onderweg? Dan helpen wij je snel weer op weg. Of je nu een lekke band hebt of een haperende motor. Ook als het je eigen schuld is, omdat je bijvoorbeeld ergens met een lege tank staat.

Met de onna-onna pechhulpservice ben je binnen no-time weer op weg. Dag en nacht, ook bij een lekke band en bij pech voor je eigen deur. Voor deze service rekenen we €6,14 per maand (pechhulp in Nederland), of €8,71 per maand (dekking in Europa). Hiermee behoren we tot de voordeligste aanbieders!

Is je prolongatie datum voor 1-3-2017 dan is de pechhulp voor auto’s van 5 jaar of jonger gratis tot je eerstvolgende prolongatie datum. Je ontvangt hier ter zijner tijd nog informatie over.

Heb je nog geen pechhulp? Vraag het dan hier direct aan. Let op: deze aanvullende verzekering heeft een wachttijd van vijf dagen. Dit betekent dat je op z’n vroegst vanaf vijf dagen na aanvraag recht hebt op pechhulp.

Wat moet ik doen als ik pech heb?

Wij staan 24 uur per dag voor je klaar om te helpen bij pech of schade. Je kunt ons altijd bereiken via 020 820 3650, dan zorgen wij ervoor dat er zo snel mogelijk hulp jouw kant op komt. We proberen onze klanten binnen een half uur te helpen.  Slechts in zo’n 10% van de gevallen lukt dat niet. Dat zijn dagen dat het extreem slecht weer is of het erg druk is op de weg.

Geldt de pechhulp ook in het buitenland?

Pechhulp in Nederland en de rest van Europa kan je meeverzekeren . Voor deze service rekenen we €6,14 per maand (pechhulp in Nederland), of €8,71 per maand (dekking in Europa). Hiermee behoren we tot de voordeligste aanbieders!

Is je prolongatie datum voor 1-3-2017 dan is de pechhulp voor auto’s van 5 jaar of jonger gratis tot je eerstvolgende prolongatie datum. Je ontvangt hier ter zijner tijd nog informatie over. Kijk voor jouw dekking op je polisblad.

Krijg ik ook pechhulp in mijn woonplaats?

Klanten die pechhulp Nederland of Europa hebben meeverzekerd worden ook in hun eigen woonplaats geholpen. Bijvoorbeeld als je auto voor de deur niet wil starten.

Hoe vaak mag ik de pechhulp per jaar gebruiken?

Klanten die pechhulp hebben meeverzekerd komen we maximaal zeven keer per jaar helpen. Bij pech binnen je eigen woonplaats doen we dat vijf keer.

Over je auto

Wat is de cataloguswaarde van mijn auto?

De cataloguswaarde is de officiële nieuwprijs van je auto die geldt op de datum dat het kenteken is afgegeven. De cataloguswaarde staat vermeld op je polisblad. Bij het omzetten naar de nieuwe autoverzekering is de cataloguswaarde van je auto volgens de meest recente normen bepaald. Het kan daarom voorkomen dat de cataloguswaarde iets hoger of lager is dan voorheen.

Kan ik mijn tweede auto gunstig bij onna-onna verzekeren?

Ja, wij vinden het natuurlijk fijn als je ook jouw tweede auto of de auto van je partner bij ons verzekert.

Heb je een autoverzekering bij onna-onna en heb je nog een andere auto in bezit? Of heeft je partner met wie je samenwoont een auto? Dan kun je deze tweede auto voordelig verzekeren bij onna-onna. Je ontvangt dan bonus-malus korting op basis van dezelfde schadevrije jaren als bij je eerste verzekerde auto. Zo kan je maandelijks besparen op de autoverzekering van je tweede auto.

Bekijk het voorbeeld en de spelregels>>

Welke beveiligingseisen gelden er voor mijn auto?

We stellen minimale beveiligingseisen aan auto’s met een bepaalde cataloguswaarde, omdat deze auto’s gevoeliger zijn voor diefstal. Wij vergoeden geen schade als gevolg van diefstal, joyriding en inbraak op het moment dat de auto onbeheerd is achtergelaten en niet was voorzien van het vereiste anti-diefstalsysteem.

Voorwaarden versie december 2015

  • Auto’s met een cataloguswaarde vanaf € 25.000,- tot € 50.000,- (inclusief opties) 
    • Heb je een Audi, BMW, Mercedes, Volkswagen Golf, Scirocco, Seat Leon, Honda CRV of een Toyota RAV4 en is deze jonger dan 6 jaar? Dan moet jouw auto met één van de volgende beveiligingssystemen zijn uitgerust: 
      • Startonderbreker met een aparte autorisatie
      • Bearlock
      • SCM/VBV Klasse 3 
      • LoJack
  • Auto’s met een cataloguswaarde tussen 50.000,- tot € 70.000,- (inclusief opties)
    • Is jouw auto jonger dan 6 jaar? Dan moet jouw auto met één van de volgende beveiligingssystemen zijn uitgerust: 
      • Startonderbreker met een aparte autorisatie
      • Bearlock
      • SCM/VBV Klasse 3 
      • LoJack
  • Auto’s met een cataloguswaarde vanaf € 70.000,- (inclusief opties) 
    • Is je auto jonger dan 6 jaar? Dan moet deze met één van de volgende beveiligingssystemen zijn uitgerust:
      • SCM/VBV Klasse 4/5
      • LoJack
    • Is je auto 6 jaar of ouder? Dan moet deze met één van de volgende beveiligingssystemen zijn uitgerust:
      • Startonderbreker met een aparte autorisatie
      • Bearlock
      • SCM/VBV Klasse 3 
      • LoJack
  • Cabrio’s 
    • Voor cabrio’s gelden specifieke vergoedingen, zoals omschreven in de clausules behorende bij je verzekering. Neem contact met ons op voor meer informatie.

Voorwaarden versie mei 2014

Auto’s met een cataloguswaarde van minder dan € 50.000,- hebben een startonderbreker nodig. Dit systeem zit bijna altijd standaard op de auto. Auto’s met een cataloguswaarde van meer dan € 50.000,-  en cabrio’s tot € 60.000,- hebben een dubbel blokkeersysteem en sabotagebeveiliging nodig.  Voor auto’s met een waarde boven de € 80.000,-  en cabrio’s boven de € 60.000,-  is er hiernaast ook een voertuigvolgsysteem nodig.

Waar vind ik mijn meldcode?

De meldcode vormt samen met het kenteken een unieke combinatie. De code wordt gevormd door de laatste 4 cijfers van het chassisnummer. De meldcode kan je vinden op je kentekencard. Als je nog een papieren kentekenbewijs hebt kun je de meldcode vinden op het kentekenbewijs deel 1B, onder meldcode of identificatiecode.

Kan ik ook een motor of caravan verzekeren bij onna-onna?

Nee, onna-onna verzekert alleen personenauto’s.

Kan ik ook een auto met grijs kenteken verzekeren bij onna-onna?

Nee, onna-onna verzekert alleen particuliere auto’s

Als iemand anders in mijn auto rijdt, is die dan ook verzekerd?

We vergoeden schades die ontstaan met de auto waarvoor je deze verzekering hebt afgesloten. Deze auto moet op jouw naam staan of op naam van je inwonende partner.

Regelmatige bestuurder

Bij de aanvraag van je verzekering heb je aangegeven dat jij degene bent die het meest in de auto rijdt. We gaan er dus van uit dat jij de ‘regelmatige bestuurder’ bent. Ook anderen die jij toestemming geeft om in de auto (mee) te rijden, zijn verzekerd. We vergoeden niet als de schade ontstond toen iemand in je auto reed zonder jouw toestemming.

Rijdt er vaak iemand anders in jouw auto, of voor een langere periode? Laat het ons dan weten. Dan kunnen we overleggen of jouw verzekering geldig blijft.

Let op: als je jouw auto uitleent en diegene rijdt schade, dan gaat dit ten koste van jouw schadevrije jaren.

Schadevrije jaren

Schadevrije jaren, wat houdt dat precies in?

Ieder jaar waarin je geen schade claimt bij je verzekeraar geldt dit als een schadevrij jaar. Een schadevrij jaar zorgt voor korting op de premie van je verzekering: hoe meer schadevrije jaren je opbouwt, des te meer korting je krijgt op je premie. Dit wordt ook wel no-claim korting genoemd. De hoogte van de onna-onna korting is vastgelegd in de bonus-malus ladder. Deze kun je vinden in de eenvoudige polisvoorwaarden van onna-onna.

Hoe weet ik hoeveel schadevrije jaren ik heb?

Voor ieder jaar dat je geen schade hebt krijg je één schadevrij jaar. Heb je wel een keer schade die jouw schuld is, of die je niet kunt verhalen op iemand anders? Dan verlies je een aantal schadevrije jaren. Het aantal jaren dat je verliest is afhankelijk van je polisvoorwaarden (hieronder meer informatie). Verwar dit niet met de bonus-malus trede, die zegt namelijk niets over jouw schadevrije jaren. Twijfel je? Je kunt jouw verzekeraar altijd even bellen om het aantal schadevrije jaren na te vragen.

  • Voorwaarden versie januari 2016:
    Per schade die je claimt verlies je vijf schadevrije jaren. Heb je meer dan vijftien schadevrije jaren? Dan val je na schade altijd terug naar tien schadevrije jaren. Dit omdat de tabel niet verder gaat dan vijftien schadevrije jaren. Declareer je twee schades binnen twaalf maanden? Dan ga je dus tien schadevrije jaren achteruit. Je kunt niet verder terugvallen dan tot -5. NB: Deze regelingen zijn gemaakt door het Verbond van Verzekeraars. Dit betekent dat je bij onna-onna evenveel jaren terugvalt bij schade als bij alle andere verzekeraars in Nederland.
  • Voorwaarden versie mei 2014:
    Per schade die je claimt verlies je vier tot zes schadevrije jaren. Je kan niet verder terugvallen dan tot -4 schadevrije jaren.
Ik wil graag twee auto’s op mijn naam verzekeren, kan ik mijn schadevrije jaren op beide auto’s zetten?

Schadevrije jaren kun je maar op één auto tegelijk gebruiken. We kunnen je op de tweede auto wel dezelfde korting geven als je op de auto met schadevrije jaren hebt. Heb je nog een andere auto in bezit? Of heeft je partner met wie je samenwoont een auto? Dan kun je deze tweede auto voordelig verzekeren bij onna-onna, je ontvangt dan namelijk bonus-malus korting op basis van dezelfde schadevrije jaren als bij je eerste verzekerde auto. Zo kan je maandelijks besparen op de autoverzekering van je tweede auto.

Meer info over je tweede autoverzekering

Hoe komt het dat mijn kortingspercentage is veranderd?

Elk jaar dat je geen schade claimt, bouw je één schadevrij jaar op. Hiermee ontvang je korting op je premie. Dit wordt ook wel no-claim korting genoemd.

De hoogte van je kortingspercentage is vastgelegd in de bonus-malus ladder. Deze ladder hebben we in de nieuwe autoverzekering veranderd. De nieuwe kortingspercentages kun je vinden op pagina 4 van de polisvoorwaarden.

Kan ik schadevrije jaren kwijtraken als ik overstap?

Ja, dit is zeker iets waar je goed op moet letten als je overstapt. Stel je sluit een autoverzekering af op 1 januari en na 2 jaar en 5 maanden stap je over naar een andere verzekeraar. Je hebt het jaar dan nog niet volgemaakt en dan kan het zijn dat een andere verzekeraar deze maanden niet meeneemt. Het jaar begint dan opnieuw te tellen. Je begint dan weer bij 2 jaar en de opgebouwde maanden ben je dan kwijt.

De verzekeraar waar je opzegt zal in Roydata vermelden hoeveel schadevrije jaren je hebt. Roydata is een landelijke database waarin verzekeraars de schadevrije jaren van hun klanten registreren nadat die hun autoverzekering hebben beëindigd. Je nieuwe verzekeraar controleert deze database om te kijken hoeveel schadevrije jaren je hebt opgebouwd om je kortingspercentage te bepalen.

Vanaf wanneer heb ik een nieuw schadevrij jaar?

Na ieder verzekeringsjaar krijg je een nieuw schadevrij jaar, mits je natuurlijk geen schades hebt gehad. Je ontvangt van ons een nieuwe groene kaart en polisblad, waarop je nieuwe no-claimkorting en nieuwe premie vermeld staan.

Wat is Roy-data?

Roydata is een landelijke database waarin verzekeraars de schadevrije jaren bijhouden. Als jij je verzekering opzegt zet je oude verzekeraar jouw schadevrije jaren in Roy-data. De nieuwe verzekeraar kan ze daar dan weer eenvoudig  uit halen. Zo hoeven we geen papieren meer heen en weer te sturen, makkelijk toch?

Hoe kan ik mijn schadevrije jaren doorgeven?

Wij halen jouw schadevrije jaren uit een landelijk systeem, Roy-data. Je oude verzekeraar zal  je huidige aantal schadevrije jaren in dit systeem zetten. Als je wilt weten hoeveel schadevrije jaren dit zijn, kun je het beste contact opnemen met jouw oude verzekeraar.

Wat betekenen ‘no-claim’ en ‘bonus-malus’?

No-claim, bonus malus, schadevrije jaren – het zijn verschillende termen voor één en dezelfde regeling: dat je korting krijgt op je verzekering, als je een aantal jaren zonder schade hebt gereden. Lees er meer over in de Voorwaarden Autoverzekering onna-onna.

Kan ik een negatief aantal schadevrije jaren hebben?

Ja, als je kort verzekerd bent geweest en al een schade hebt gehad kan dit gebeuren. Het kan ook gebeuren als je meerdere schades hebt gehad. Dit wordt ook wel een malus genoemd. Je hebt dan minder schadevrije jaren opgebouwd dan je hebt verloren door jouw schade(s). Helaas kunnen wij je in dat geval niet verzekeren.

Ik heb vroeger een autoverzekering gehad, kan ik deze schadevrije jaren meenemen?

Schadevrije jaren kunnen worden meegenomen in jouw polis. Jouw vorige verzekeraar geeft de schadevrije jaren af in het systeem Roy-Data, als de jaren niet ouder zijn dan 3 jaar dan kunnen wij de jaren opnemen in de polis.

Ik heb jarenlang schadevrij gereden in een leaseauto, kan ik deze schadevrije jaren gebruiken?

Wij kunnen schadevrije jaren van een leaseauto gebruiken. Natuurlijk willen we daar wel graag een verklaring voor van de leasemaatschappij. Zo’n verklaring kun je gewoon opvragen bij de leasemaatschappij.

Ik heb jarenlang schadevrij in iemand anders auto gereden, kan ik deze schadevrije jaren gebruiken?

Nee, dat kan niet. Schadevrije jaren zijn persoonsgebonden en bouw je alleen op als je op jouw eigen naam een auto verzekerd hebt.

Wijzigingen

Wat zijn de kosten van mijn wijziging?

Eventuele kosten van een wijziging kun je hier vinden.

Kan ik de schorsing van mijn auto online opheffen?

Ja dat kan. Laat je gegevens hier achter en kies voor schorsing opheffen.

Wil je liever bellen? Dat kan ook. Bel dan even tijdens kantooruren met onze klantenservice via 020 820 3650.

Hoe wijzig ik iets in mijn verzekering?

Wijzigingen kun je doorgeven via het contactformulier, via contact@onna-onna.nl of door te bellen met 020-820 3650. Wij sturen je altijd een bevestiging van de wijziging per mail.

Hoe wijzig ik mijn adres?

Ga je binnenkort verhuizen? Je kunt je adreswijziging online doorgeven. Doe dat via dit contactformulier.

Wordt mijn verzekering ieder jaar stilzwijgend verlengd?

Ja, wij laten jouw verzekering ieder jaar automatisch doorlopen, dat is immers wel zo makkelijk. Als we iets veranderen vertellen we je dit natuurlijk eerlijk. Mocht je op willen zeggen, dan kan dat ieder moment.

Ik heb een polis afgesloten maar wil hier toch van afzien, kan dat?

Ja dat kan, je hebt 14 dagen bedenktijd na het afsluiten van de polis. Wij annuleren dan jouw aanvraag en storten eventueel betaalde premie terug. Dat kan natuurlijk niet als je al een schade hebt geclaimd.

Wat is de opzegtermijn van onna-onna?

Vanzelfsprekend vinden we het erg jammer als je bij ons weggaat. Je bent bij onna-onna echter niet gebonden aan een contract, onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar.

Hoe lang duurt het doorvoeren van een wijzigingen?

onna-onna begrijpt dat je natuurlijk zo snel mogelijk een bevestiging van de wijziging wil ontvangen. Wij proberen je daarom binnen vijf werkdagen een nieuw polisblad toe te sturen.

Hoe geef ik een autowijziging door?

Omdat we voor een autowijziging veel gegevens nodig hebben, kun je het beste even met ons bellen  via 020 820 3650. Natuurlijk mag je ons ook mailen via contact@onna-onna.nl. Zorg er wel voor dat je het kenteken, de meldcode, de startdatum en natuurlijk de dekking die je graag wilt aan ons doorgeeft. Let op, een autowijziging kost € 6,01 incl. assurantiebelasting.

Ik heb mijn auto verkocht, wat moet ik nu doen?

Als je al een nieuwe auto hebt, kunnen we gewoon jouw oude verzekering aanpassen. Neem gerust telefonisch contact met ons op via 020 820 3650 of stuur ons een mail via contact@onna-onna.nl. Vergeet dan niet je meldcode te geven en de gewenste dekking voor de nieuwe auto. De kosten voor het wijzigen van je auto bedragen €8,50 excl. assurantiebelasting.

Heb je nog geen andere auto om te verzekeren, dan kun je de verzekering schorsen of opzeggen:

  • Als je je autoverzekering opschort, dan wordt de verzekering als het ware even bevroren. Zodra je een nieuwe auto koopt, kan je die verzekeren met behoud van schadevrije jaren. En daarmee kun je flink besparen. Je kunt je schorsing online doorgeven.
  • Wil je de verzekering opzeggen? Je kan dit hier doen via het opzegformulier. Ook kun je ons een kopie van het vrijwaringsbewijs van jouw auto sturen. Mocht je teveel premie hebben betaald, dan storten we dat natuurlijk terug. Ook sturen we je een beëindigingspolis als bevestiging.
Wat zijn de voordelen van schorsen?

Heb je je auto verkocht? Dan kun je hier je autoverzekering opschorten. Als je je autoverzekering opschort, dan wordt de verzekering als eigenlijk even bevroren. Zodra je een nieuwe auto koopt, kan je die verzekeren met behoud van schadevrije jaren. En daarmee kun je flink besparen.

Voordelen schorsen

  • Je betaalt geen premie vanaf het moment dat je je schorsing in wilt laten gaan. Eventuele reeds geïncasseerde premie blijft gereserveerd staan.
  • Je behoudt schadevrije jaren en maanden. Dit betekent dat als je over enige tijd opnieuw een auto koopt en deze wil verzekeren, je schadevrije jaren nog steeds gelden. (Bij beëindiging – houden veel verzekeringsmaatschappijen deze slechts één jaar aan en onna-onna drie jaar).

Schors hier je autoverzekering

Hoe kan ik mijn verzekering bij onna-onna opzeggen?

Schorsen of opzeggen?

Heb je je auto verkocht? Dan kun je in plaats van opzeggen ook hier je autoverzekering opschorten. Dit kan voor een periode van maximaal drie jaar. Als je je autoverzekering opschort, dan wordt de verzekering als het ware even bevroren. Zodra je een nieuwe auto koopt, kan je die verzekeren met behoud van schadevrije jaren. En daarmee kun je flink besparen.

Je kunt ook opzeggen. Maak dan gebruik van het opzegformulier op onze website. Let op: Als je wilt opzeggen met terugwerkende kracht, voeg dan je vrijwaringsbewijs toe. Je kunt deze ook mailen naar contact@onna-onna.nl. Dit mag ook een foto zijn, die je met je mobiel hebt gemaakt.

Daarnaast kun je ons ook een ondertekende brief sturen met daarin de opzegdatum en eventueel een kopie van je vrijwaringsbewijs.

onna-onna
Postbus 37020
1030 AA Amsterdam

We brengen bij opzegging €4,54 (incl. assurantiebelasting á 21%) administratiekosten in rekening. Wanneer je opzegt, zorgen wij ervoor dat je te veel betaalde premie teruggestort krijgt.

We sturen je als bevestiging een beëindigingspolis en storten eventueel teveel betaalde premie terug.

Doorlopende reisverzekering

Over de verzekering

In welke landen ben ik verzekerd?

Met de onna-onna reisverzekering ben je standaard in de hele wereld verzekerd.

Ben ik ook in Nederland gedekt?

Je bent in Nederland gedekt wanneer je:

  • Onderweg was van of naar je bestemming in het buitenland;
  • Op een voorafgeboekte vakantie bent van minimaal 2 aaneengesloten dagen en maximaal 90 dagen;
  • Voorgenomen verblijft op een pleziervaartuig, in een (sta)caravan of vakantiewoning  inclusief reis vanaf woonplaats en terug.
Zijn mijn gezinsleden ook meeverzekerd?

Ja, ook je echtgeno(o)te of (geregistreerde) partner met wie je duurzaam in gezinsverband samenwoont is verzekerd. Zo ook je inwonende  of (uitwondende voor studie) ongehuwde ( pleeg- en stief) kinderen zijn verzekerd.

Heb ik een eigen risico?

Nee, bij onna-onna heb je geen eigen risico op je doorlopende reisverzekering.

Wat is de maximale reisduur?

De onna-onna reisverzekering is een doorlopende reisverzekering. De dekking geldt voor reizen van tenminste twee en maximaal 90 aaneengesloten dagen.

Krijg ik vervangend vervoer als er iets met mijn auto aan de hand is?

Indien het oorspronkelijk middel van vervoer onbruikbaar is geworden en niet binnen 2 werkdagen kan worden gerepareerd zijn gedekt de kosten van het huren van een gelijkwaardig(e) motorrijtuig of toer-/vouwcaravan tot ten hoogste € 1.250 per verzekeringsjaar voor alle verzekerden tezamen. Deze dekking geldt uitsluitend indien bij het begin van de reis redelijkerwijs niet was te voorzien dat het motorrijtuig of de toer-/vouwcaravan zou (kunnen) uitvallen.

Ben ik gedekt voor diefstal?

Ja je bent gedekt voor diefstal, met uitzondering van kostbaarheden indien deze zonder direct toezicht zijn achtergelaten, tenzij deze deugdelijk waren opgeborgen:
-in een afgesloten bagageruimte van een vervoermiddel, zodanig dat zij volledig aan het oog zijn onttrokken;
-in enig andere deugdelijk afgesloten ruimte, niet zijnde een vervoermiddel.

Zijn mijn zakelijke reizen ook verzekerd?

Nee, reizen met een zakelijk karakter worden niet verzekerd met de doorlopende reisverzekering.

Wat valt er allemaal onder mijn bagage?

Onder bagage vallen alle spullen die zijn meegenomen, vooruit gezonden of tijdens de reis aangeschaft, geleend of gehuurd. Hier zitten ook paspoorten, visa, identiteitsbewijzen, rijbewijzen, kentekenbewijzen, kentekenplaten, reisbiljetten, carnets, geld en waardepapieren en groene kaarten bij inbegrepen.

Zaken die hier niet onder vallen zijn gebitsprotheses, handelsgoederen, monstercollecties, kostbaarheden en zaken in logiesverblijven.

Wat valt er onder kostbaarheden?

Onder kostbaarheden vallen sieraden, echte parels, edelgesteenten, horloges, voorwerpen van goud, platina of zilver, bont, foto- en filmapparatuur, (personal) computers met inbegrip van de randapparatuur, de software en geluid-, beeld- of informatiedragers, schilderijen en andere kunstvoorwerpen.

Tot welk bedrag is mijn bagage gedekt?

Voor bagage wordt voor alle verzekerden tezamen per gebeurtenis ten hoogste 2x 2.500  euro vergoed.

Tot welk bedrag zijn mijn kostbaarheden gedekt?

Voor kostbaarheden wordt voor alle verzekerden tezamen per gebeurtenis ten hoogste 2 x 500 euro vergoed.

Tot welk bedrag zijn mijn geld en waardepapieren gedekt?

Voor geld en waardepapieren wordt voor alle verzekerden tezamen per gebeurtenis ten hoogste 2 x 1.250 euro vergoed.

Ben ik ook voor wintersporten verzekerd?

Ja, de onna-onna reisverzekering biedt standaard wintersport dekking.

Ben ik verzekerd als ik gevaarlijke sporten ga beoefenen op vakantie?

Ja, je bent bij onna-onna ook voor gevaarlijke sporten verzekerd, met uitzondering voor schade bij het deelnemen of voorbereiden van ski- of langlaufwedstrijden.

Zijn mijn ski’s voor wedstrijden ook gedekt?

Nee, je bent niet gedekt voor schade aan ski’s indien de schade is ontstaan tijdens deelname aan of voorbereiding van ski- en langlaufwedstrijden.

Schade

Wat moet ik doen als ik schade heb?

Neem in noodgevallen contact op met de alarmcentrale TravelCare via (+31) 70 314 7575 (24 uur bereikbaar). Bijvoorbeeld als je een ongeval hebt gehad of als je credit card is gestolen. De professionele hulpverleners van de alarmcentrale kunnen je o.a. helpen met het regelen van ziekenhuisopname, contact met je familie in Nederland, of het blokkeren van een verloren bankpas.

Let op: vraag toestemming aan de alarmcentrale voordat je kosten gaat maken die onder de dekking van de doorlopende reisverzekering vallen.

Neem daarnaast contact op met onna-onna via 020 820 3650. Wij zorgen er vervolgens voor dat de schade zo snel mogelijk voor je wordt geregeld zonder dat jij er veel omkijken naar hebt.

Annuleringsverzekering

Kan ik ook een annuleringsverzekering afsluiten?

Dit zit gratis in onze reisverzekering. Per reis ben je voor 2500 euro aan annuleringskosten verzekerd.

Van wanneer tot wanneer kan ik mijn reis annuleren?

De geldigheidsduur voor de annuleringskostendekking begint op de boekingsdatum van de reis of arrangement en eindigt bij de terugkeer van de verzekerden in hun woning.

Wanneer mag ik mijn reis annuleren met de annuleringsverzekering?

Je reis kan alleen geannuleerd worden door onvoorziene omstandigheden, zoals: zie artikel 3.2 in de polisvoorwaarden.

Tot welk bedrag is mijn reis gedekt bij annulering?

De dekking van annuleringskosten bedraagt maximaal € 2.500 per reis of arrangement voor alle verzekerden tezamen.

Geneeskundige kosten

Ben ik ook verzekerd voor geneeskundige kosten?

Je bent verzekerd voor alle geneeskundige kosten die niet worden vergoed door jouw ziektekostenverzekering.

Wat valt er onder de rubriek geneeskundige kosten?

Hieronder vallen alle medisch noodzakelijke kosten. Bijv. honoraria van artsen, de door hen voorgeschreven behandelingen en onderzoek en de kosten voor verband- en geneesmiddelen. Ook de kosten van ziekenhuisopname en operatie alsmede het vervoer ter plaatse van en naar de plek waar de geneeskundige behandeling wordt uitgevoerd zijn meeverzekerd.

Ben ik niet dubbel verzekerd voor geneeskundige kosten wanneer ik ook een zorgverzekering heb?

Nee. Je bent verzekerd voor alle geneeskundige kosten die niet worden vergoed door jouw ziektekostenverzekering. Vaak heeft een zorgverzekering ook een maximale dekking in het buitenland. Dan is de reisverzekering een goede aanvulling.

Wijzigingen

Wat zijn de kosten van mijn wijziging?

Eventuele kosten van een wijziging kun je hier vinden.

Hoe kan ik mijn reisverzekering opzeggen?

Voor de doorlopende reisverzekering geldt geen eigen risico en een contractduur van minimaal 1 jaar. Na twaalf maanden is de verzekering dagelijks opzegbaar via deze link.

Hoe wijzig ik iets in mijn verzekering?

Wijzigingen kun je doorgeven via het contactformulier, via contact@onna-onna.nl of door te bellen met 020-820 3650. Wij sturen je altijd een bevestiging van de wijziging per mail.

Hoe wijzig ik mijn adres?

Ga je binnenkort verhuizen? Je kunt je adreswijziging online doorgeven. Doe dat via dit contactformulier.

Wordt mijn verzekering ieder jaar stilzwijgend verlengd?

Ja, wij laten jouw verzekering ieder jaar automatisch doorlopen, dat is immers wel zo makkelijk. Als we iets veranderen vertellen we je dit natuurlijk eerlijk. Mocht je op willen zeggen, dan kan dat ieder moment.

Ik heb een polis afgesloten maar wil hier toch van afzien, kan dat?

Ja dat kan, je hebt 14 dagen bedenktijd na het afsluiten van de polis. Wij annuleren dan jouw aanvraag en storten eventueel betaalde premie terug. Dat kan natuurlijk niet als je al een schade hebt geclaimd.

Hoe lang duurt het doorvoeren van een wijzigingen?

onna-onna begrijpt dat je natuurlijk zo snel mogelijk een bevestiging van de wijziging wil ontvangen. Wij proberen je daarom binnen vijf werkdagen een nieuw polisblad toe te sturen.

Fietsverzekering

Over de verzekering

Wanneer krijg ik korting op mijn fietsverzekering?

Beschik je bij het afsluiten van je onna-onna fietsverzekering over twee ART (categorie 2 of hoger) goedgekeurde fietssloten? Dan heb je recht op 10% extra premiekorting. We passen de korting direct toe in de berekening op onze website, hiervoor hoef je niets te doen.

Actievoorwaarden:

Hebben wij je premiekorting gegeven omdat je een extra ART goedgekeurd slot (categorie 2 of hoger) hebt? Dan ben je alleen verzekerd voor diefstal als je fiets met beide sloten was vastgemaakt. Dit betekent dat je het frame hebt vastgemaakt aan een met de grond verankerd voorwerp (bijvoorbeeld een fietsenrek). Stuur in het geval van diefstal van alle twee de sloten de sleutels op. Allebei de sleutels moeten gebruikerssporen hebben. Bekijk voor meer informatie onze voorwaarden.

Welke accessoires zijn meeverzekerd?

Vaste accessoires (extra onderdelen) die aan je fiets vastgeschroefd zijn, zijn ook verzekerd. Zorg er wel voor dat je deze accessoires volgens de instructies van de fabrikant hebt gemonteerd. Losse fietstassen, kinderzitjes, mandjes, afneembare fietscomputers en GPS- of navigatieapparatuur zijn niet verzekerd. De accessoires moeten op de aankoopnota staan of op het taxatierapport van je fiets. Let erop dat je de waarde van de accessoires wel meerekent in het verzekerde bedrag. Fietssloten vallen niet onder accessoires.

Welke dekkingsoorten zijn er?

De keuze die je hebt gemaakt bij het afsluiten van je verzekering bepaalt waar je voor verzekerd bent. Op je polisblad staan de dekkingen die voor jou van toepassing zijn. Je kunt kiezen uit twee soorten fietsverzekeringen:

  1. Diefstal van je fiets (inclusief juridische hulp).
  2. Diefstal van je fiets (inclusief juridische hulp) + Schade aan je fiets + Hulp bij pech met je fiets.

Wil je weten welke dekking het beste bij jou past? Klik dan hier.

Waar is mijn fietsverzekering geldig?

We bieden wereldwijde dekking voor schade en diefstal van je fiets. De pechhulp verlenen we in Nederland en tot 30 kilometer over de grens met Duitsland en België. De juridische hulp geldt in heel Europa.

Wat gebeurt er als mijn gestolen fiets teruggevonden wordt?

Wordt je fiets na uitbetaling toch teruggevonden? Neem dan contact met ons op. Je mag de schadevergoeding dan houden, maar wij zijn dan de nieuwe eigenaar van jouw gestolen fiets.

Hoe bestel ik een nieuwe sleutel?

De meeste sloten worden standaard geleverd met twee identieke sleutels. Ben je een sleutel verloren en wil je een nieuwe laten maken? Doe dit altijd via jouw vakhandelaar. Hij vraagt dan een sleutel aan bij de leverancier van het slot. Hiervoor heb je het bijbehorende sleutelnummer nodig: dit staat in de meeste gevallen ingegraveerd op de sleutel. Het sleutelnummer kan ook op het label aan de ring staan.

Heb je een nieuwe sleutel besteld? Geef dit altijd aan ons door per mail, telefoon of via het contactformulier. Een reservesleutel herken je aan het oorspronkelijke sleutelnummer waaraan een letter “c” (copy) of een “d” (duplicate) is toegevoegd.

Wat is een ART goedgekeurd slot?

Stichting ART zet zich in voor diefstalpreventieniveau van fietsen, snor- en bromfietsen en motorrijwielen. Een goed slot herken je aan het ART keurmerk. Bekijk voordat je een slot gaat kopen de complete lijst op www.stichtingart.nl. Om je fiets te verzekeren is minimaal categorie 2 van toepassing: dit is een slot voor als je fiets wat langer onbeheerd blijft. Als jouw slot niet op de lijst staat dan is het geen goedgekeurd slot.

Schade

Wat moet ik doen als mijn fiets gestolen is?

Bij (poging tot) diefstal, verduistering of oplichting moet je zo snel mogelijk aangifte doen bij de politie. Vertel het ons daarna zo snel mogelijk door te bellen naar 020-8203650.

We vragen je ook het schadeformulier volledig in te vullen en naar ons op te sturen. Hiermee hebben we alle informatie compleet en kan de schade zo snel mogelijk worden afgehandeld.

Heb ik een eigen risico?

Voor racefietsen, ATB’s en MTB’s geldt een eigen risico van 20% van de verzekerde waarde bij diefstal en schade. Voor alle andere soorten fietsen geldt geen eigen risico bij diefstal en een eigen risico van 25% bij schade.

Wat moet ik doen bij schade?

Heb je schade? Vertel ons dat dan zo snel mogelijk, per telefoon (020-8203650) of mail. Laat de schade aan je fiets pas repareren nadat je van ons toestemming hebt gekregen. Zorg daarnaast dat je altijd een gespecificeerde reparatienota ontvangt, en stuur het origineel naar ons op.

We vragen je ook het schadeformulier volledig in te vullen en naar ons op te sturen. Hiermee hebben we alle informatie compleet en kan de schade zo snel mogelijk worden afgehandeld.

Hoe lang kan ik een leenfiets krijgen?

Heb je een leenfiets nodig omdat je eigen fiets in reparatie is?

  • Wij vergoeden maximaal €5,- per dag, waarvoor je zelf een vervangende fiets kan huren.
  • Heb je zelf een e-bike? Dan vergoeden we maximaal €8,40 per dag.

 

Je kunt 3 dagen lang gebruikmaken van deze vergoeding voor een leenfiets. Mocht je extra dagen nodig hebben om een schade-expert de schade aan je fiets te laten bekijken, dan mag je die dagen ook bij ons declareren. Dit doe je heel eenvoudig door ze op de reparatienota te laten zetten.

Kan ik naar elke fietsenmaker voor reparaties?

In principe kan je zelf kiezen naar welke fietsenmaker of vakman je gaat voor reparaties aan je fiets. Belangrijk is dat je een gespecificeerde reparatienota krijgt.

Wijzigingen

Hoe kan ik mijn fietsverzekering stopzetten?

Je verzekering is dagelijks opzegbaar. Wil je stoppen met de verzekering? Ga dan naar onze site en vul het opzegformulier in. Of stuur ons een brief. De verzekering stopt dan op het eind van de dag die jij hebt gekozen. De teveel betaalde premie krijg je terug.

Kan ik mijn dekking ook later aanpassen?

Ja, je kan de dekking elk moment veranderen. Bijvoorbeeld als je schade en pechhulp er bij wil. Wijzig je dekking eenvoudig per mail, telefoon (020-8203650) of via het contactformulier. Je ontvangt dan van ons een nieuw polisblad.

Mijn kind heeft een nieuwe fiets. Hoe verzeker ik die?

Met de onna-onna fietsverzekering kan je kinderfietsen voordelig meeverzekeren. Het gaat dan om hulp bij pech en diefstal voor fietsen van jouw kinderen (t/m 12 jaar oud). Als je voor deze extra dekking kiest kan je vier kinderfietsen meeverzekeren, tot maximaal €250,- per fiets.

Van je eigen fiets moet je het framenummer en het sleutelnummer aan ons doorgeven. Voor kinderfietsen hoeft dit niet. Ook niet als jouw kind een nieuwe fiets krijgt. Wel moet je in het geval van diefstal een aankoopnota met daarop het aankoopbedrag van de kinderfiets hebben. En voor kinderen van 7 t/m 12 jaar, moet de fiets op slot hebben gestaan door middel van een ART (categorie 2 of hoger) goedgekeurd slot.

Pechhulp

Wat houdt de pechhulp in?

De pechhulp service is gericht op het uitvoeren van noodreparaties aan je fiets. In samenwerking met FietsNED zorgen we dat er zo snel mogelijk een monteur naar je toekomt. Afhankelijk van de situatie wordt de reparatie direct op locatie uitgevoerd, of je kan naar een locatie naar keuze worden gebracht (tot max. 30 kilometer), samen met je fiets en nog een extra reiziger.

Bijzonderheden:

  • Onder pech verstaan we een ongeluk of een mechanisch gebrek waardoor je niet verder kunt fietsen.
  • We verlenen maximaal 4 keer per verzekeringsjaar pechhulp.
  • De pechhulp verlenen we in Nederland en tot 30 kilometer over de grens met Duitsland en België.
  • De alarmcentrale verleent naar alle redelijkheid de noodzakelijke hulp zo snel mogelijk.
  • Wij betalen alleen kosten die je in overleg met ons hebt gemaakt. Eventuele materiaalkosten t.b.v. reparaties zijn voor eigen rekening.
  • De pechhulp geldt ook voor meeverzekerde kinderfietsen.
  • We verlenen geen hulp als je pech krijgt binnen één kilometer van je woonadres.

Heb je pech met je fiets? Bel ons dan op 020-8203650. We kijken dan samen hoe we je helpen.

Gezinsongevallenverzekering

Over de verzekering

Wat wordt er verstaan onder een ongeval?

Onder ongeval wordt verstaan een plotselinge en rechtstreekse inwerking van een van buiten komend geweld, waardoor lichamelijk letsel wordt toegebracht, waarvan aard en plaats medisch zijn vast te stellen. Met een ongeval wordt gelijk gesteld:

– besmetting door ziekteverwekkers als rechtstreeks gevolg van een onvrijwillige val in water of in enige andere stof, dan wel het zich daarin begeven ter redding van mens of dier;
– complicaties en verergeringen van het ongevalletsel als rechtstreeks gevolg van eerste hulpverlening of van een medisch noodzakelijke behandeling;
– het ongewild binnenkrijgen van stoffen of voorwerpen, met uitzondering van ziekteverwekkers;
– verstikking, verdrinking, zonnesteek, warmtestuwing, bevriezing, verbranding, etsing door bijtende vloeistoffen, blikseminslag of een andere elektrische ontlading
– uitputting, verhongering, verdorsting en zonnebrand als gevolg van een ramp.

Zijn mijn gezinsleden ook meeverzekerd?

Ja, ook je echtgeno(o)te of (geregistreerde) partner met wie je duurzaam in gezinsverband samenwoont is verzekerd. Zo ook je inwonende  of (uitwondende voor studie) ongehuwde ( pleeg- en stief) kinderen zijn verzekerd.

 

Heb ik een eigen risico?

Nee, bij de onna-onna gezinsongevallenverzekering heb je geen eigen risico.

Ben ik ook gedekt tijdens een vliegreis?

Ja, je bent ook verzekerd tijdens een vliegreis, mits je vliegt als passagier.

Wijzigingen

Wat zijn de kosten van mijn wijziging?

Eventuele kosten van een wijziging kun je hier vinden.

Hoe wijzig ik iets in mijn verzekering?

Wijzigingen kun je doorgeven via het contactformulier, via contact@onna-onna.nl of door te bellen met 020-820 3650. Wij sturen je altijd een bevestiging van de wijziging per mail.

Hoe wijzig ik mijn adres?

Ga je binnenkort verhuizen? Je kunt je adreswijziging online doorgeven. Doe dat via dit contactformulier.

Wordt mijn verzekering ieder jaar stilzwijgend verlengd?

Ja, wij laten jouw verzekering ieder jaar automatisch doorlopen, dat is immers wel zo makkelijk. Als we iets veranderen vertellen we je dit natuurlijk eerlijk. Mocht je op willen zeggen, dan kan dat ieder moment.

Ik heb een polis afgesloten maar wil hier toch van afzien, kan dat?

Ja dat kan, je hebt 14 dagen bedenktijd na het afsluiten van de polis. Wij annuleren dan jouw aanvraag en storten eventueel betaalde premie terug. Dat kan natuurlijk niet als je al een schade hebt geclaimd.

Wat is de opzegtermijn van onna-onna?

Vanzelfsprekend vinden we het erg jammer als je bij ons weggaat. Je bent bij onna-onna echter niet gebonden aan een contract, onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar.

Hoe lang duurt het doorvoeren van een wijzigingen?

onna-onna begrijpt dat je natuurlijk zo snel mogelijk een bevestiging van de wijziging wil ontvangen. Wij proberen je daarom binnen vijf werkdagen een nieuw polisblad toe te sturen.

Inboedelverzekering

Over de verzekering

Ben ik verzekerd voor inbraak?

Ja, beschadiging en diefstal van je spullen in huis valt onder de inboedelverzekering. De vergoeding geldt mits er braaksporen zijn, en ramen en deuren vergrendeld waren. Daarnaast vragen we je aangifte te doen bij de politie.

Hoe kan ik inbraak voorkomen?

Verklein de kans dat jouw huis als doelwit wordt gekozen met deze anti-inbraaktips:

  • Zorg dat jouw woning een bewoonde indruk maakt. Leg wat spullen zoals kranten en tijd schriften in het zicht en laat ‘s avonds licht branden, het liefst in meerdere ruimtes. Dit kan je regelen met tijdschakelaars.
  • Sluit alle deuren en ramen. Denk hierbij ook aan wc-raampjes of een garagedeur. Wordt er ingebroken via een raam of deur die niet goed is afgesloten, dan krijg je vaak geen vergoeding van je inboedelverzekering.
  • Maak het inbrekers moeilijker om daadwerkelijk binnen te komen. Sommige plekken zijn extra gevoelig voor inbraak, zoals een schuifpui. Laat hiervoor een speciaal slot monteren.
  • Laat geen sleutels aan de binnenkant van de deur zitten. Verstop ook geen sleutels buitenshuis. Inbrekers checken regelmatig bloempotten en deurmatten! Zet ook nooit je naam of adres op een label aan je sleutelbos. Als je de sleutels verliest, wordt het wel heel eenvoudig voor inbrekers om binnen te komen.
  • Zorg er voor dat diefstalgevoelige voorwerpen zoals je camera, juwelen, laptop en bankpasjes niet in het oog springen. Inbrekers doorzoeken vrijwel altijd de slaapkamer. Je nachtkastje en ondergoedlade zijn dus geen ‘geheime’ verstopplaatsen meer.
  • Zorg voor voldoende buitenverlichting.

En als je wat langer van huis bent…

  • Laat tijdens de vakantie nooit je koelkast open staan om te luchten. Dit is een teken dat je langere tijd van huis bent.
  • Vraag de buren een oogje in het zeil te houden en voor de post en planten te zorgen. Vraag of ze de post niet op de keukentafel plaatsen, maar op een minder opvallende plek. Ook kan je hen vragen de gordijnen regelmatig open en dicht te doen.
  • Vermeld niet op social media dat je met vakantie gaat. Wil je toch foto’s delen tijdens je vakantie? Maak je profiel dan alleen zichtbaar voor vrienden (dit is overigens ook om privacy redenen aan te raden).
In het handig om mijn inboedel samen met mijn woonhuis te verzekeren?

Als je jouw inboedel en woonhuis bij onna-onna verzekerd ben je er zeker van dat schades aan al jouw spullen gedekt zijn. Jouw woonhuis en inboedel zijn samen voor maximaal 1 miljoen euro verzekerd.

Hoe wordt de waarde van mijn inboedel bepaald?

onna-onna keert de nieuwwaarde van beschadigde goederen uit, behalve wanneer de dagwaarde van deze goederen minder dan 40% bedroeg van de nieuwwaarde. Dan wordt de dagwaarde uitgekeerd.

Heb ik een eigen risico?

Nee, bij de onna-onna inboedelverzekering heb je geen eigen risico.

Ben ik ook in het buitenland verzekerd?

Ja, in Europa ben je voor maximaal 5.000 euro verzekerd aan spullen die je voor maximaal 3 maanden in het buitenland hebt. Je bent hiervoor alleen gedekt voor schade veroorzaakt door brand, ontploffing, blikseminslag, overspanning ten gevolge van blikseminslag en door luchtvaartuigen.

Zijn mijn spullen ook buitenshuis verzekerd?

Ja, je spullen zijn in Nederland (mits deze maximaal 3 maanden buitenshuis zijn) voor dezelfde gebeurtenissen verzekerd in andere gebouwen, buiten gebouwen en in het buitenland is er alleen schade gedekt die veroorzaakt is door brand, ontploffing, blikseminslag, overspanning ten gevolge van blikseminslag of door luchtvaartuigen.

Ben ik ook verzekerd voor beroving?

Ja, in geval van schade door gewelddadige beroving of afpersing ben je bij onna-onna verzekerd met de inboedelverzekering.

Wat is het verschil tussen nieuwwaarde en dagwaarde?

Nieuwwaarde is het bedrag benodigd voor het verkrijgen van nieuwe zaken van dezelfde soort en kwaliteit. Dagwaarde is de nieuwwaarde onder aftrek van een bedrag wegens waardevermindering door veroudering of slijtage.

Wat wordt er verstaan onder bijzondere bezittingen?

-antiek, dit zijn voorwerpen waaraan op grond van hun ouderdom en/of zeldzaamheid een speciale waarde wordt toegekend;
-kunst, dit zijn voorwerpen waaraan op grond van hun artistieke kwaliteiten een speciale waarde wordt toegekend;
-goud en zilver(werk) geen lijfsieraden zijnde;
-verzamelingen;
-muziekinstrumenten

Tot welk bedrag zijn mijn bijzondere bezittingen gedekt?

Bijzondere bezittingen zijn gedekt voor schade tot maximaal 7.000 euro

Tot welk bedrag is mijn audiovisuele- en computerapparatuur gedekt?

Audiovisuele- en computerapparatuur is gedekt voor schade tot maximaal € 7.000

Tot welk bedrag zijn lijfsieraden gedekt?

Lijfsieraden zijn sieraden, inclusief horloges, die zijn vervaardigd om op of aan het lichaam te worden gedragen en die geheel of ten dele bestaan uit (edel)metaal, gesteente, mineraal, ivoor, (bloed)koraal of andere dergelijke stoffen, alsmede parels. Deze zijn tot 10.000 euro gedekt voor schade.

Wanneer krijg ik de nieuwwaarde vergoed van mijn schoenen en kleren bij schade?

Tot 3 jaar na aankoop krijg je de nieuwwaarde vergoed.

Schade

Wat moet ik doen bij schade?

Schade aan je persoonlijke spullen is altijd vervelend. We begrijpen heel goed dat je de schade graag snel verholpen wil hebben. Hieronder leggen we uit wat je moet doen als je schade hebt aan je inboedel, door bijvoorbeeld brand, storm of diefstal.

1. Neem contact met ons op!

Heb je schade gehad in- of aan je huis? Bel ons zo snel mogelijk op 020 8203650. Buiten kantoortijd kan je voor schade in en om het huis bellen met Direct Herstel op 088-6633111, bijvoorbeeld als je direct een reparatie nodig hebt. Bel in geval van nood altijd 112.

2. Vul het schadeformulier in

De volgende stap is het invullen van het schadeformulier. Dit formulier kan je voor zowel de inboedel- als opstalverzekering gebruiken. Vul het schadeformulier digitaal in en print ‘m uit om je handtekening te kunnen zetten. Je kan natuurlijk ook het hele document met de hand invullen. Schrijf dan in blokletters, zodat wij alles goed kunnen lezen. Vergeet vooral niet om je rekeningnummer in te vullen en stuur alle benodigde bijlagen mee (bijvoorbeeld reparatienota). Niet genoeg schrijfruimte op het formulier? Voeg dan een apart document toe met de aanvullende informatie. Succes met het invullen!

3. De schade afhandeling

Je ontvangt een bevestiging zodra wij het schadeformulier hebben verwerkt. De afhandeling van je schade wordt gedaan door onze partner Melching Assuradeuren B.V. In sommige gevallen zal er een onafhankelijke expert bij je langskomen om de schade op te nemen. Ook dit zullen we met je bespreken. Voor vragen over de status van je schade kan je contact opnemen met onna-onna. Mail naar schade@onna-onna.nl of bel ons op 020 8203650.

Wijzigingen

Wat zijn de kosten van mijn wijziging?

Eventuele kosten van een wijziging kun je hier vinden.

Hoe wijzig ik iets in mijn verzekering?

Wijzigingen kun je doorgeven via het contactformulier, via contact@onna-onna.nl of door te bellen met 020-820 3650. Wij sturen je altijd een bevestiging van de wijziging per mail.

Hoe wijzig ik mijn adres?

Ga je binnenkort verhuizen? Je kunt je adreswijziging online doorgeven. Doe dat via dit contactformulier.

Wordt mijn verzekering ieder jaar stilzwijgend verlengd?

Ja, wij laten jouw verzekering ieder jaar automatisch doorlopen, dat is immers wel zo makkelijk. Als we iets veranderen vertellen we je dit natuurlijk eerlijk. Mocht je op willen zeggen, dan kan dat ieder moment.

Ik heb een polis afgesloten maar wil hier toch van afzien, kan dat?

Ja dat kan, je hebt 14 dagen bedenktijd na het afsluiten van de polis. Wij annuleren dan jouw aanvraag en storten eventueel betaalde premie terug. Dat kan natuurlijk niet als je al een schade hebt geclaimd.

Wat is de opzegtermijn van onna-onna?

Vanzelfsprekend vinden we het erg jammer als je bij ons weggaat. Je bent bij onna-onna echter niet gebonden aan een contract, onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar.

Hoe lang duurt het doorvoeren van een wijzigingen?

onna-onna begrijpt dat je natuurlijk zo snel mogelijk een bevestiging van de wijziging wil ontvangen. Wij proberen je daarom binnen vijf werkdagen een nieuw polisblad toe te sturen.

Opstalverzekering

Over de verzekering

Tot welk bedrag is mijn woonhuis verzekerd?

De opstalverzekering van onna-onna keert maximaal 1 miljoen euro uit.

Hoe wordt de waarde van mijn woonhuis bepaald?

De waarde van jouw huis wordt bepaald door middel van de herbouwwaarde of verkoopwaarde.  De herbouwwaarde is het bedrag dat nodig is om het woonhuis te herbouwen op dezelfde plaats met dezelfde bestemming. De verkoopwaarde is de waarde van het huis bij verkoop. Onze experts zullen bij schade de woning taxeren om tot deze waarde te komen.

In het handig om mijn inboedel samen met mijn woonhuis te verzekeren?

Als je jouw inboedel en woonhuis bij onna-onna verzekerd ben je er zeker van dat schades aan al jouw spullen gedekt zijn. Jouw woonhuis en inboedel zijn samen voor maximaal 1 miljoen euro verzekerd.

Heb ik een eigen risico?

Nee, bij de onna-onna opstalverzekering heb je geen eigen risico

Is glas ook verzekerd bij mijn opstal verzekering?

Ja, schade aan ruiten of andere glazen onderdelen is verzekerd.

Is mijn tuin ook meeverzekerd?

Ja, de beplanting van je tuin, buitenverlichting en tuinornamenten zijn mee verzekerd bij je opstalverzekering.
Je bent verzekerd voor max 500,- euro voor buitenverlichting en tuinornamenten. Kosten van herstel van tuinaanleg, beplanting en bestrating behorende bij de woning zijn gedekt tot maximaal 5.000 euro als gevolg van een gedekte gebeurtenis, uitgezonderd weersinvloeden, diefstal en vandalisme. Medeverzekerd is echter schade door het in de tuin neerkomen van voorwerpen – met uitzondering van neerslag – die door storm van buiten de tuin zijn meegevoerd.

Is mijn houten of stenen schutting meeverzekerd?

Ja, ook de afscheiding van jouw tuin is meeverzekerd, mits deze niet uit riet of planten bestaat.

Is mijn huis ook verzekerd als ik aan het verbouwen ben?

Tijdens uitwendige of ingrijpend inwendige verbouwing ben je wél verzekerd voor brand, ontploffing, blikseminslag, overspanning ten gevolge van blikseminslag, storm, olieschade, aanrijding en schade door luchtvoertuigen. Voor inbraakschade, waterschade en overige gebeurtenissen ben je tijdens de verbouwperiode niet voor verzekerd.

Zijn bijgebouwen verzekerd bij mijn opstalverzekering?

Bij de woning horende garages, schuurtjes en bijgebouwen zijn ook verzekerd onder jouw opstalverzekering.

Kan ik ook onderverzekerd zijn?

Indien bij schade blijkt dat het verzekerd bedrag van het woonhuis lager is dan de waarde waarvan wordt uitgegaan bij vaststelling van de omvang van de schade, wordt ingeval van een gedeeltelijke schade geen onderverzekering toegepast. Er zal schadevergoedingworden verleend tot maximaal € 1.000.000 voor de gecombineerde woonhuis en inboedelverzekering.

Schade

Wat moet ik doen bij schade?

Schade aan je woning is altijd vervelend. We begrijpen heel goed dat je de schade graag snel verholpen wil hebben. Hieronder leggen we uit wat je moet doen als je schade hebt aan je huis, door bijvoorbeeld brand, storm of diefstal.

1. Neem contact met ons op!

Heb je schade gehad in- of aan je huis? Bel ons zo snel mogelijk op 020 8203650. Buiten kantoortijd kan je voor schade in en om het huis bellen met Direct Herstel op 088-6633111, bijvoorbeeld als je direct een reparatie nodig hebt. Bel in geval van nood altijd 112.

2. Vul het schadeformulier in

De volgende stap is het invullen van het schadeformulier. Dit formulier kan je voor zowel de inboedel- als opstalverzekering gebruiken. Vul het schadeformulier digitaal in en print ‘m uit om je handtekening te kunnen zetten. Je kan natuurlijk ook het hele document met de hand invullen. Schrijf dan in blokletters, zodat wij alles goed kunnen lezen. Vergeet vooral niet om je rekeningnummer in te vullen en stuur alle benodigde bijlagen mee (bijvoorbeeld reparatienota). Niet genoeg schrijfruimte op het formulier? Voeg dan een apart document toe met de aanvullende informatie. Succes met het invullen!

3. De schade afhandeling

Je ontvangt een bevestiging zodra wij het schadeformulier hebben verwerkt. De afhandeling van je schade wordt gedaan door onze partner Melching Assuradeuren B.V. In sommige gevallen zal er een onafhankelijke expert bij je langskomen om de schade op te nemen. Ook dit zullen we met je bespreken. Voor vragen over de status van je schade kan je contact opnemen met onna-onna. Mail naar schade@onna-onna.nl of bel ons op 020 8203650.

Wijzigingen

Wat zijn de kosten van mijn wijziging?

Eventuele kosten van een wijziging kun je hier vinden.

Hoe wijzig ik iets in mijn verzekering?

Wijzigingen kun je doorgeven via het contactformulier, via contact@onna-onna.nl of door te bellen met 020-820 3650. Wij sturen je altijd een bevestiging van de wijziging per mail.

Hoe wijzig ik mijn adres?

Ga je binnenkort verhuizen? Je kunt je adreswijziging online doorgeven. Doe dat via dit contactformulier.

Wordt mijn verzekering ieder jaar stilzwijgend verlengd?

Ja, wij laten jouw verzekering ieder jaar automatisch doorlopen, dat is immers wel zo makkelijk. Als we iets veranderen vertellen we je dit natuurlijk eerlijk. Mocht je op willen zeggen, dan kan dat ieder moment.

Ik heb een polis afgesloten maar wil hier toch van afzien, kan dat?

Ja dat kan, je hebt 14 dagen bedenktijd na het afsluiten van de polis. Wij annuleren dan jouw aanvraag en storten eventueel betaalde premie terug. Dat kan natuurlijk niet als je al een schade hebt geclaimd.

Wat is de opzegtermijn van onna-onna?

Vanzelfsprekend vinden we het erg jammer als je bij ons weggaat. Je bent bij onna-onna echter niet gebonden aan een contract, onze verzekeringen zijn dagelijks opzegbaar.

Hoe lang duurt het doorvoeren van een wijzigingen?

onna-onna begrijpt dat je natuurlijk zo snel mogelijk een bevestiging van de wijziging wil ontvangen. Wij proberen je daarom binnen vijf werkdagen een nieuw polisblad toe te sturen.

Over onna-onna

Algemeen

Waarom kan ik geen nieuwe klant worden bij onna-onna?

Per 1 juli 2017 is het niet meer mogelijk om een nieuwe auto-, fiets- of pakketverzekering af te sluiten bij onna-onna. Per 1 november 2017 verhuizen wij met al onze autoverzekerden naar onze grote zus Aegon in Den Haag.

Heb je al een lopende verzekering met een polisnummer bij onna-onna? En wil je een vraag stellen, tweede autoverzekering afsluiten of wijziging doorvoeren? Dit kan natuurlijk! Voor wijzigingen gebruik je heel snel en simpel ons webformulier, voor overige vragen of het afsluiten van je tweede onna-onna autoverzekering helpen we je graag telefonisch.

 

Hoe sluit ik een verzekering van onna-onna af?

Per 1 juli 2017 is het niet meer mogelijk om een nieuwe auto-, fiets- of pakketverzekering af te sluiten bij onna-onna. Per 1 november 2017 verhuizen wij met al onze autoverzekerden naar onze grote zus Aegon in Den Haag.

Heb je al een lopende verzekering met een polisnummer bij onna-onna?

En wil je een vraag stellen, tweede autoverzekering afsluiten of wijziging doorvoeren? Dit kan natuurlijk! Voor wijzigingen gebruik je heel snel en simpel ons webformulier, voor overige vragen of het afsluiten van je tweede onna-onna autoverzekering helpen we je graag telefonisch.

 

 

Hoe kan ik onna-onna bereiken?

onna-onna is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar voor ongevallen- of pechhulp via 020 820 3650 of vanuit het buitenland via +31 (0)20 820 3650.

Overdag kun je bellen voor al je vragen. Wij beantwoorden jouw vragen ook graag per mail via contact@onna-onna.nl of voor vragen over schade via schade@onna-onna.nl.

Openingstijden

  • Maandag t/m donderdag 8.30 – 20.00 uur
  • Vrijdag van 08:30 – 18:00
  • Zaterdag van 10 – 16 uur
  • 24 uur per dag voor noodgevallen
Hoe stap ik over naar onna-onna?

Per (30 juni) 1 juli 2017 is het niet meer mogelijk om een nieuwe auto-, fiets- of pakketverzekering af te sluiten bij onna-onna. Per 1 november 2017 verhuizen wij met al onze autoverzekerden naar onze grote zus Aegon in Den Haag.

Mag ik me als man ook bij onna-onna verzekeren?

Ja, dat mag. We hebben de verzekering volledig afgestemd op de wensen van vrouwen. Maar als je je als man prettig voelt bij onna-onna ben je ook van harte welkom. De premie is overigens voor mannen en vrouwen gelijk.

Wat moet ik doen als ik een klacht heb?

Heb je een klacht of ben je het oneens met een beslissing van een onna-onna medewerker? Neem dan contact op met onna-onna, dan zoeken we samen naar een oplossing.

Wij bellen je altijd binnen 2 dagen, zodat je weet dat jouw klacht ons bereikt heeft. Daarna krijg je zo spoedig mogelijk, maar altijd binnen 2 weken, een inhoudelijke reactie op jouw klacht.

Wanneer je het niet eens bent met onze reactie, kun je jouw klacht altijd nog voorleggen aan het KiFiD. Dit is een onafhankelijk instituut, waar wij als dienstverlener bij aangesloten zijn. Ons inschrijvingsnummer bij het KiFiD is 300013420.

KiFiD
Postbus 93257
2509 AG Den Haag

0900 355 2248

info@kifid.nl
www.kifid.nl

Ook kun je jouw klacht aan de Nederlandse rechter voorleggen.

Waar kan ik de polisvoorwaarden vinden?

Je kunt alle polisvoorwaarden van onze producten op deze pagina bekijken en downloaden.

Hoe zorgt onna-onna ervoor dat mijn persoonlijke gegevens veilig blijven?

onna-onna gaat zeer zorgvuldig met jouw gegevens om. Zo worden ze bijvoorbeeld niet aan derden verstrekt. Ook zorgen we ervoor dat jouw gegevens binnen onze systemen altijd veilig worden opgeslagen.

Betalingen

Wat is het rekeningnummer van onna-onna?

Heb je een autoverzekering bij onna onna?

Bij het afsluiten van je autoverzekering geef je Aegon toestemming om de premie automatisch van je rekening af te schrijven (automatische incasso). De premie wordt aan het begin van de periode waarvoor je premie betaalt afgeschreven. Het bijbehorende rekeningnummer van Aegon is: Aegon Nederland NV, NL56ABNA0511544669. Vermeld bij een betaling ook altijd even je polisnummer.

Heb je nog een auto polis met 7 cijfers?

Het IBAN rekeningnummer van onna-onna is NL30ABNA0452953839 te Drachten. Vermeld bij een betaling ook altijd even je polisnummer. Weet je je polisnummer niet, neem contact met ons op via 020-8203650.

Heb je een fietsverzekering, woonpakketverzekering, doorlopende reisverzekering, gezinsongevallen verzekering of een aansprakelijkheidsverzekering bij onna onna?

Het IBAN rekeningnummer van onna-onna is NL30ABNA0452953839 te Drachten. Vermeld bij een betaling ook altijd even je polisnummer.

Wanneer wordt mijn premie afgeschreven?

Heb je een autoverzekering bij onna-onna?

Valt de ingangsdatum van jouw verzekering tussen de 1e t/m 15e van de maand, dan wordt jouw premie op de 1e dag van de maand afgeschreven. Als de ingangsdatum van jouw verzekering tussen de 16e – 31e van de maand ligt, dan wordt jouw premie op de 15e dag van de maand afgeschreven. Let op: de allereerste afschrijving kan op een ander moment plaatsvinden.

Betaal je per kwartaal of per jaar? Dan wordt de premie aan het begin van deze periode afgeschreven.

Heb je een fietsverzekering, woonpakketverzekering, doorlopende reisverzekering, gezinsongevallenverzekering of een aansprakelijkheidsverzekering bij onna-onna?

Je premie wordt aan het begin van de maand via een automatische incasso afgeschreven. Betaal je per kwartaal of per jaar? Dan wordt de premie aan het begin van deze periode afgeschreven.

 

Is de genoemde premie per persoon of per verzekering?

De premie die we laten zien geldt voor alle gezinsleden tezamen.

Krijg ik geld terug als ik de onna-onna verzekering opzeg?

Als je teveel premie hebt betaald krijg je dat natuurlijk terug.

onna-onna, vriendinnetjes van Aegon